Ders Planı / REKLAM AJANSLARINDA ORGANİZASYON VE YÖNETİM

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 3.0
Dersin AKTS Kredisi 4.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Bölümde Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? S
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Reklam ajanslarının kuruluşu, örgütlenmesi, yapısal analizi ve işleyişi incelenecektir. Reklam ajansları açısından temel işletme fonksiyonları (yönetim, üretim, pazarlama, finans, muhasebe) ele alınacaktır.
Dersin İçeriği Reklam ajansı yönetim yapıları, ajans çalışanlarının sorumlulukları, müşteri kazanma süreçleri ve görev tanımlarının değerlendirmesini içerir. Bununla birlikte reklam ajanslarının çalışma süreçlerinin uygulamaları yapılmaktadır.

Haftalık Ders Konuları

1Reklamcılık ve Reklam Üçgeni
2Reklam Ajansı Kavramı ve Türleri
3Reklam Ajanslarının Organizasyonel Yapısı
4Reklam Ajansı Personel Yapısı ve Jargonu
5Reklam Ajanslarında Üretim Süreci
6Reklam ve Değişen Tüketici Davranışları
7Ara sınav
8Reklam Araştırmaları
9Reklamcılıkta Konkur
10Reklam Ajanslarında Finans
11Medya Stratejisi ve Medya Planlama
12Reklam Ajansı- Müşteri İlişkileri
13Ödev Sunumları
14Ödev Sunumları

Kaynaklar

1- Karpat, Işıl., Eğinli,Ayşen Temel. ve Misçi, Sema,, Temel kavramlarla Reklam Ajansı ve Reklam Veren ilişkileri, İstanbul: Nobel Kitap, 2007.
2-Steel, Jon. Konkur Nasıl Kazanılır?, İstanbul:Mediacat, 2007
3-Müşteri İlişkileri Rehberi, İstanbul:Reklamcılık Vakfı Yayınları, 2000.