Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. GONCA YILDIRIM ÖGE
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu dersin amacı, reklamda iletişimin temelini oluşturan anlatım biçimlerini tanımlayarak, bakmak, görmek, düşünmek ve parçaları birleştirerek imgeleştirmek üzerine bir açılımın öğrencilere kazandırılmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği Görsel Algı Ögeleri ve Reklam

Haftalık Ders Konuları

1Görsel algı tanımı ve önemi.
2Reklamda görsel algının işlevi ve reklamı oluşturan görsel unsurların ayrıştırılması.
3Reklamın görsel unsurlarının tanınması.
4Reklam görsel unsurlarından layout çözümlemelerinin incelenmesi
5Amblem ve Logotype’ın işlevi ve ifade ettiklerinin ortaya konması
6Reklamda tipografinin önemi, işlevi
7Ara Sınav
8Reklamı oluşturan öğeler: fotoğraf, illüstrasyon ve semboller
9Bakmak, görmek ve anlamanın soyutlamaya geçişe görsel algı açısından katkısının anlaşılması
10Reklam kampanyası örneklerinin aktarımı ve görsel algılama açısından yorumlanması
11Reklam kampanyası örneklerinin aktarımı ve görsel algılama açısından yorumlanması
12Verilen brief doğrultusunda görsel algı açısından yeni bir reklam kampanyası oluşturulması
13Uygulama
14Uygulama

Kaynaklar

1. Teker, Ulufer, Grafik Tasarım ve Reklam, Dokuz Eylül Yayınları, İzmir, 2003. * Becer, Emre, İletişim ve Grafik Tasarım, Dost Yayınları, Ankara, 2002
2. Elden, M., Okat Özdem, Ö., Reklamda Görsel Tasarım, Say Yayınları, İstanbul, 2015
3. Erdal, Gültekin. İletişim ve Tipografi, hayalperest Yayınları, İstanbul, 2015
4. Elden, Müge; Ulukök, Özkan; Yeygel, Sinem. Şimdi Reklamlar, İletişim Yayınları, İstanbul, 2009