İnsancı İletişim Yönetimi

isil-aridag-01.jpg

İstanbul Aydın Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü bünyesinde bulunan İAÜ PR Atölye'nin geleneksel olarak düzenlediği 'Halkla İlişkiler ve Tanıtım Öğrencileri Sektörle Buluşuyor' etkinlikler dizisinin 2020-2021 eğitim öğretim yılı dördüncü etkinliği 20 Ocak 2021 Çarşamba günü saat 16.00'da zoom üzerinden gerçekleşti. Etkinliğe UNITE Edelman Yürütme Kurulu Başkanı Işıl Arıdağ "B:H (Business to Human) İnsancı İletişim Yönetimi" başlıklı sunumuyla katıldı.

Teknoloji bir amaç değil araçtır.

Işıl Arıdağ, pandemi döneminde teknolojinin önemine değinerek "Türkiye olarak teknolojiye hızlı adapte olan ülkelerin başında geliyoruz ve tüketiyoruz. Pandemi nedeniyle altı yılda tamamlanacak teknolojik gelişim bir yılda tamamlandı diyebiliriz. Dijitalleşme bütük ölçüde arttı. Video tüketimi, vloglar, müzik uygulamaları, radyo postcast kullanımları fazlalaştı. En çok facebook kullanılırken, Youtube kullanımı da yükselişe geçti ve yükselmeye devam ediyor. Tiktok uygulaması bazı yerlerde istenmiyor ve yasaklanıyor. Biz markalar teknolojiyi bilgi vermek, temas sağlamak, pazarlama mesajları vermek, başka şirketleri takip etmek için kullanıyoruz. Ayrıca hedef kitle ile sağlıklı iletişim için yapay zekayı kullanmalıyız." ifadelerini kullandı.

Samimi, dürüst, şeffaf, gerçek değilsen elenirsin!

Markalara güvenmenin çok önemli olduğunu vurgulayan Arıdağ,  ''İnsanlar güvenmediği markayı terk ediyor ve beraberinde çevrelerindeki insanları da markayı bırakmaya ikna ediyor. Örneğin influencerlar alışverişi etkiliyor ve önerileri dikkate alınıyor. Satın almadan güven duymak çok önemli. Bu nedenle markalar döngüsel ekonomiden, hijyenden, çevresini korumaktan, kadınları iş dünyalarına kazandırmaktan vazgeçmemeli. Siz eğer dijitali doğru kullanırsanız iyileşme, gelişme, fayda, değer üretme amaçlı kullanırsanız, insani değerlerden vazgeçmediğiniz gibi insana değer katarsınız." dedi.

Kriz yönetimi bir terazidir.

Kriz yönetiminin mesleğimizin önemli bir kısmını oluşturduğuna değinen Arıdağ, dijital düzenin toplumsal depresyon krizine de yol açabileceğini söyledi. "Sağladığın fayda, değer bununla ilgili iletişim bir kısmı ve krizin kendi ağırlığı vardır. Hata yaptığında marka olarak özür dilemelisin. Sessiz kalmamalısın. Telafi için açıklama yapıp düzeltmeye uğraşmalısın. Marifet krizi yönetmek değil öngörmektir."

Etkinlik öğrencilerimizin sorularının ardından İletişim Fakültesi Dekan Yardımcısı Dr. Öğr. Üyesi Deniz AKBULUT'un ve etkinliğin moderatörlüğünü yapan Öğr. Gör. Ender Gören'in günün anlam ve önemini belirten teşekkür konuşmasıyla son buldu.

1.jpg

güncelleme: 12.12.2023 12:57