Halkla İlişkiler Ajanslarında İletişim Yönetimi

afiş2.jpg

2016'nın en iyi PR Ajansı seçilen Excel İletişim Danışmanlığı ve Algı Yönetimi'nin üst düzey yöneticileri, İstanbul Aydın Üniversitesi'nde Halkla İlişkiler ve Tanıtım öğrencileriyle buluştu.

Excel İletişim ve Algı Yönetimi CEO'su Burçak Taşkın Yurdakul ve Grup Direktörü Mert Aybar'ın katılımıyla 15 Mart 2017 Çarşamba günü 'Halkla İlişkiler Öğrencileri Sektörle Buluşuyor' etkinlik dizisinin dördüncüsü gerçekleşti.

Burçak Taşkın Yurdakul, söyleşide halkla ilişkiler nasıl tanımlandığı ve Türkiye'deki konumlandırılması konusunda açıklamalar yaptı. Halkla ilişkilerin ülkemizde hala oturmaya çalışan bir sektör olduğunu ifade eden Yurdakul, "Aslında 'halkla ilişkiler' teriminin yapılan işi tam olarak karşılamadığını çünkü temas edilen kitlenin sadece halk olmadığını ve halkla ilişkiler uygulayıcılarının tamamen paydaşlardan oluşan bir kitleyle temas halinde olduğunu ifade etti. Yurdakul, dolaysıyla mesleği ifade etmek için halkla ilişkiler kelimesini kullandığımızda kendi alanımızı öncelikle kısıtlamış oluyoruz ve kendimize haksızlık yapmış oluyoruz" dedi.

"Dijital Ciddi Bir Güç!"

Halka ilişkiler tanımının tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de değiştiğini söyleyen Yurdakul, "Bugün geldiğimiz noktada dijital çok ciddi bir güç. Artık bütün iletişimle ilgili disiplinler birbirine çok yaklaşmış durumda. Dolayısıyla biz artık kendimizi iletişim ve algı yönetimi olarak tanımlamayı tercih ediyoruz. Çünkü biz iletişimin merkezinde duruyoruz ve sonuçta değiştirmeye çalıştığımız ya da hareket yaratmaya çalıştığımız alanda herhangi bir paydaşımızın algısı ve bunu uzun sürede yapmak gibi bir amaçla hayata geçiriyoruz" şeklinde konuştu.

"Halkla İlişkileri Her Ülke de Aynı Yapamayız!"

Uluslararası halkla ilişkiler konusunda halkla ilişkilerin her ülkede aynı şekilde uygulanamayacağına dikkat çeken Yurdakul, "Her ülkenin kendi değerleri ve kendi yapısı vardır. Dolayısıyla bizler bazı stratejileri çizebiliyoruz burada ama muhakkak yurt dışına çıktığımızda o ülkeleri tanıyan oradaki ekiplerle çalışmamız gerekiyor" dedi.

"PR Nedir, Ne Değildir?"

Söyleşide mesleğin sıra dışı yanlarından da söz eden deneyimli yönetici, "Gazeteciler bizi sürekli telefonda onlara bilgi akışı iletmeye çalıştığımızı düşünüyorlar. Müşteriler aslında bizim sürekli böyle çılgınlar gibi çalışmamız gerektiğini düşünüp bizden her şeyi bekleyen bir konumda olabiliyorlar. Sosyal anlamda ise toplumda halkla ilişkilerin bir nevi dedikodu gibi bilgi aktarımı olduğu düşünülüyor" ifadelerini kullandı.

Yurdakul, "PR, ne değildir?" konu başlığı altında halkla ilişkilerin konusundaki önyargılara değindi. "PR, Press Release'in (basın bülteni) kısaltılması değildir. Tek varoluş nedeni tanıtım olan bir iş kolu, medya ve bloggerlarla iletişime geçen aracı meslek, ücretsiz reklam yapmanın yolu, haber çıkartan bir disiplin, gazetecilere külfet, günahları temize çıkartma aracı ya da en iyi gazeteciler tarafından icra edilen bir meslek değildir. PR, fırsat odağıyla faydacı, kriz odağıyla hesapçı bir döngüdür, hakkımızda söylediğimiz değil; söyletebildiklerimizin mühendisliğidir, algıya seslenir, iknaya odaklıdır, davranış ve tutumları hedefler, medyada yer satın almaz, 'konuk' olmanın yollarını arar, hikâye oluşturur ve anlatır, diyalog kurar, geliştirir ve sürdürür." sözleriyle ifade etti.

Yurdakul'un konuşmasının ardından sözü alan Excel İletişim ve Algı Yönetimi Grup Direktörü Mert Aybar, söyleşisinde ajansta daha önce hazırlayıp hayata geçirdikleri Lipton Sürdürülebilir Çay Tarımı projesi ve Dumansız Hava Sahası projeleri hakkında bilgi verdi.

Söyleşinin sonunda soru-cevap bölümünün ardından etkinlik, Halkla İletişim ve Tanıtım Bölüm Başkanı Yrd. Doç. Dr. Deniz Akbulut'un, Burçak Taşkın Yurdakul'a günün anlam ve önemini ifade eden bir plaket takdim etmesiyle sona erdi.

halklailişkiler ajanslarında iletişim yönetimi.jpg

halklailişkiler ajanslarında iletişim yönetimi2.jpg

pr ne değil.jpg

güncelleme: 16.8.2017 17:44