Genel Bilgiler

Halkla İlişkiler, kuruluş ile hedef kitleleri arasında stratejik iletişim süreçlerini yürüten bir yönetim görevidir. İletişim Fakültesi bünyesinde yer alan Halkla İlişkiler ve Tanıtım bölümünün amacı, kuruluşların halkla ilişkiler ve tanıtım/kurumsal iletişim birimlerinde çalışacak nitelikli elemanlar yetiştirmek ve bu alanda araştırma yapmaktır. Halkla İlişkiler bilim dalı, iletişimin birçok dalının yanı sıra pazarlama, psikoloji, sosyoloji gibi birçok disiplin ile ilişki halindedir. Bu kadar çok disiplinden beslenmesi halkla ilişkilerin önemini arttırmakta, eğitimini kapsamlı bir hale getirmektedir. Çağdaş yönetim anlayışının temel fonksiyonlarından biri haline gelen halkla ilişkilerin kurumsal iletişimden, imaj yönetimine, uluslararası halkla ilişkilerden, kamusal diplomasiye kadar uzanan çok boyutlu uzmanlaşmayı gerektiren birçok uygulama alanı bulunmaktadır.

Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü'nde eğitim almaya hak kazanan öğrenciler,  teori ve uygulama konusunda çeşitli dersler alarak dördüncü sınıfın sonunda iletişim kampanyaları tasarımı konusunda strateji geliştirebilir düzeye gelmektedir. Bölüm bünyesinde 2016 yılında İAÜ PR Atölye kurulmuştur. İAÜ PR Atölye'nin kurulma amacı, bölüm öğrencilerine derslerde öğrendikleri teorik bilgilerle ve uygulamayı birleştirebilme olanağı sunmak ve sektör tarafından İstanbul Aydın Üniversitesi bölüm mezunlarının tercih edilme oranını arttırmaktır. Bunun yanı sıra bölüm öğretim elemanları ve öğrencileri ile stratejik halkla ilişkiler uygulamaları gerçekleştirmek, sektör profesyonelleri ile bölüm öğrencileri arasındaki işbirliğini güçlendirmeye katkıda bulunmak amaçlanmaktadır.

Küreselleşen dünya ile birlikte hızla değişen ve dönüşen iletişim ortamları tüm kuruluşları iletişim faaliyetlerini sürdürmek için kurumsal iletişim departmanları kurma ihtiyacına yöneltmiştir. Dolayısıyla halkla ilişkiler ve tanıtım mesleği kuruluşlar için vazgeçilmez bir ihtiyaç haline gelmiş ve günümüzün gözde meslekleri arasında yer almıştır.  


Kabul Koşulları
Türk öğrenciler, HALKLA İLİŞKİLER ve TANITIM bölümüne Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezinin  (ÖSYM) yaptığı Yükseköğretim Kurumları Sınav (YKS) sonucuna göre SÖZ puan türünden kabul edilirler. Daha fazla bilgi için https://www.osym.gov.tr/ adresinden yararlanabilirsiniz. Yabancı uyruklu öğrenciler, programa üniversiteye yaptıkları direkt başvuruların değerlendirilmesi sonucunda kabul edilir. Daha fazla bilgi için Kurumsal Bilgileri menüsünde yer alan Lisans ve Ön Lisans Kabul Prosedürleri ve Kayıt Prosedürleri bölümünü ziyaret ediniz.

Kariyer Olanakları
Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü mezunları  çeşitli sektörlerde faaliyet gösteren kurumların kurumsal iletişim, halkla ilişkiler ve tanıtım, pazarlama gibi çeşitli iletişim departmanlarında görev yapabilirler. Bunun yanı sıra kamu sektöründe, siyasal kurum ve kuruluşlarda veya kuruluşlara dışardan iletişim hizmeti veren halkla ilişkiler ajanslarında uzman olarak çalışabilirler.


güncelleme: 31.3.2022 12:49