Yerel Yönetimlerde Halkla İlişkiler

Yerel Yönetimlerde Halkla İlişkiler-01.jpg

İstanbul Aydın Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü öğrencilerini sektörün başarılı isimleriyle bir araya getirmek için hazırlanan ''Halkla İlişkiler ve Tanıtım öğrencileri sektörle buluşuyor'' adlı söyleşi dizisinin beşincisi Bayrampaşa Belediyesi Kültür-Sanat Koordinatörü Özgenur Reyhan Kurtuldu'nun katılımıyla gerçekleşti.

Özgenur Reyhan Kurtuldu yerel yönetimlerde Halkla İlişkiler'in işleyişini ve önemini ,insanlık tarihinden başlayarak sırasıyla Krallık dönemi, Osmanlı padişahları ve son olarak da cumhuriyet tarihinde yöneticilerin halkla iletişim kurma çalışmaları , halkın sorunlarını dinleyerek çözüm bulma yöntemleri hakkında kısa bir bilgilendirmeyle söyleşiye başlandı.. Halkla ilişkilerin yerel yönetimlerde ilk olarak 1994 yılında '' Beyaz Masa'' olarak kurulduğunu halkla ilişkilerin, vatandaşla birimler arasındaki bürokrasiyi kaldırarak ortaya çıkan bir yapı olduğunu belirtti. Kurtuldu ; ''Kamuda halkla ilişkiler ,kamunun vatandaşa açılan kapısıdır.'' diyerek belediyelerdeki kurumsal yapının oluşumuna değindi.

Belediyelerde kamu hantallığı kalktı 

Özgenur Reyhan Kurtuldu, belediyelerin artık halkla interaktif bir iletişim sürdürdüğünü , belediyeye gelen her vatandaşın misafir gibi karşılanıp isteklerine ve sorunlarına çözüm arandığını , konuya ilişkin ilgili vatandaşa bilgilendirmelerin yapıldığını ifade etti. ''Vatandaş artık paydaş durumunda. Yönetime katılıyor, belediye hizmetlerine katkı sağlıyorlar. Vatandaş ilişkileri ve itibar yönetiminin en önemli aracı sosyal medyadır. Ayrıca sosyal medyadan Belediye Başkanı Atila Aydıner'i de etiketleyerek şikayet ve önerilerini belirtip konuyla ilgili hızlı çözümler üretebiliyorlar.'' dedi. ''Vatandaşın ilettiği bilgi ,yönetime stratejiler oluşturulması için kullanılıyor''. diyerek halkın yerel yönetime olan katkısına da değinildi.

Yüzyüze İletişim çok önemli

Toplum olarak en çok yüzyüze iletişimi tercih ettiğimizi söyleyen Reyhan Kurtuldu; ''Yerel yönetimlerde bizde yüzyüze iletişimi tercih ediyoruz'' diyerek kültürel anlamda halkı tanımak o yönde iletişim stratejileri geliştirmek halkla belediyenin etkileşim kurması ve gelişimin sağlanması açısından katkı sağladığını belirtti. Kurtuldu, bu yönde en çok karşılıklı etkileşimde bulundukları kuruluşların ''Sivil Toplum Kuruşları'' olduğunu, halkla olan iletişimin doğru ve sağlıklı sürdürülmesi açısından STK' ların fayda sağladığını ifade etti.

yerel yönetimlerde halkla ilişkiler.jpg

yerel yönetimlerde halkla ilişkiler2.jpg

yerel yönetimler özgenur.jpg

güncelleme: 16.8.2017 18:06