Ders Planı / POPÜLER KÜLTÜR VE MEDYA

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 3.0
Dersin AKTS Kredisi 4.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Bölümde Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? S
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. AYŞEGÜL AKAYDIN AYDIN
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. NACİYE BERİL EKŞİOĞLU SARILAR
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Medya ve popüler kültür ilişkisini, incelemek. Popüler kültür ve medyanın insanların sosyal yaşamlarını ne derece etkilediğini belirlemek için çalışmalar yapmaktır.
Dersin İçeriği Yeni medya kullanımının toplumsal etkilerini irdelenir. Dijital medyanın kişilerin günlük yaşamında yarattığı değişimin yanında toplumsal, kültürel kurumsal ve uluslararası alanda popüler kültürün yeniden tanımlanması araştırılır.

Haftalık Ders Konuları

1Popülerin anlamını ve popüler kültürü
2Popüler kültürün oluşum süreci
3Popüler kültürün oluşumuna etki eden unsurları
4Medyanın popüler kültürün oluşumundaki rolü
5Popüler kültür bağlamında medya içerikleri
6Popüler kültür oluşumuna katkısı bakımından popüler medya ve diğer medyalar
7Medyada kanaat önderlerinin popüler kültür oluşumuna etkileri
8Kültür endüstrisi kavramı
9Kültür emperyalizmi kavramını ve popüler kültür
10Popüler kültür bağlamında kitle kültürü kavramı
11Türkiye'de popüler kültür
12Popüler kültür aracılığıyla modernlik tanımları
13Popüler kültür ve siyaset
14Yüksek kültürün popüler kültürle ilişkisini karşılaştırmalı olarak analizi

Kaynaklar

1-Alemdar, Korkmaz ve İrfan Erdoğan, Popüler Kültür ve İletişim, İstanbul: Erk Yayınları, 2005.

Aydoğan, Filiz, Medya ve Popüler Kültür, İstanbul: Mediacat Yayınları, 2003.

Gans, Herbert J.. Popüler Kültür ve Yüksek Kültür, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, 2005.

Binark, Mutlu ve Barış Kılıçbay. İnternet, Toplum, Kültür. Ankara: Epos, 2005.

Alankuş, Sevda. Medya ve Toplum. İstanbul: IPS İletişim Vakfı Yayınları, 2005.

Başaran, Funda. İletişim ve Emperyalizm. Ankara: Ütopya, 2000.

Stevenson, Nick. Medya Kültürleri. Ankara: Ütopya Yayınevi. 2008.