1 | Sinema tarihiyle koşut, kurgu tarihi. İlk denemeler, örnekler. Kurguda teknik,estetik gelişim süreçleri, ekoller. Edıus kurgu programının arayüzünü tanımaya yönelik küçük pratikler. |
2 | Televizyon sektörünün kullandığı görsel terminoloji üzerine genel bilgiler, kurgu programı üstünden örneklemeler. |
3 | Yapım süreçlerinin kurguya ayrılan bölümleri. Çekimlerde kullanılan terminoloji ve teknik bilginin kurguyla ilişkilendirilmesi. Kamera ölçekleri, çerçeve bilgisi, ışık ortamı vd. Edıus kurgu programının arayüzünü tanımaya yönelik küçük pratikler. |
4 | Bilgisayar ortamında kullanılan kurgu programları, çeşitleri, temel-ortak özellikleri. |
5 | Proje açma, import,export. Saklama, proje çağrılması. |
6 | Görüntü ve ses formatları, uzantıları tanıma. Sıkıştırma özellikleri. Amatör ve yayın formatları. |
7 | Program içinden üretilebilen görsel malzemeleri tanıma. Colorbars,black,title. |
8 | Ara Sınav |
9 | Geçiş grameri. Cut, fade,mix,wipe,efektler. Doğal ses-dış ses ,voiceover-efekt ses-müzik gibi ögelerin kurgu sırasında kullanımı. |
10 | Tek kare resimler, title ve grafik malzemeyle çalışması. |
11 | Edius programın standart efektlerini tanıma. Preset ve Plug-in nasıl kullanılacağı. |
12 | Color correction ve key'in yapılması. |
13 | Çoklu malzemeyle kurgu.Çekimleri gerçekleştirilen görüntülerin kurgulanması. |
14 | Çoklu malzemeyle kurgu.Çekimleri yapılan görüntülerin grafik çalışmaları. |