Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. OLCAY UÇAK
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Siyasal iletişim sistemleri ve demokratik değerler, medya ve kamusal alan ilişkisi, medya ve ideoloji gibi konularda eleştirel bir bakış kazandırılmaktadır.
Dersin İçeriği Bu derste medya ve propaganda ilişkisi farklı yönleriyle ele alınır. Propaganda ve kamuoyu oluşturma konularında tartışılacak ve medya ürünleri çözümlenecektir.

Haftalık Ders Konuları

1Dersin akışı ve değerlendirme bilgisi
2Propagandanın Tanımı
3Rıza Üretimi Kavramı ve Propaganda İlişkisi
4Nazi Almanyasındaki Propaganda Teknikleri
5Herman ve Chomsky’nin Propaganda Modeli
6Güç Kavramı ve Propaganda İlişkisi
7Algı Yönetimi, İkna ve Kamu Diplomasisi
8Vize
9Propaganda Kavramını Tekelleşme Üzerinden Okumak
10Enformasyona Müdahale Biçimleri Üzerinden Propaganda Oluşturmak
11Gündem Belirleme, Eşik Bekçisi ve Ekme Yetiştirme Kuramları Çerçevesinde Propagandaya Bakmak
12Herbert Schiller ve Manipülasyon Oluşturan 5 Mit
13Althusser ve Devletin İdeolojik Aygıtları
14Kültür Emperyalizmi Kavramı

Kaynaklar

Aziz, Aysel. Siyasal İletişim, Ankara: Nobel Yayınevi. 2003.

Brown, J.A.C., Siyasal Propaganda, İstanbul: Ağaç Yayıncılık. 1992.

Chomsky, Noam ve Edward S. Herman. Kitle Medyasının Ekonomi Politiği, Rızanın İmalatı. İstanbul: Aram Yayınları, 2006.

Domenach, Jean Marie. Politika ve Propaganda, İstanbul: Varlık Yayınları, 2003.

Neuman, Elisabeth Noelle, Kamuoyu: Suskunluk Sarmalının Keşfi, Ankara: Dost Kitabevi, 2000.

Kapani, Münci. Politika Bilimine Giriş, İstanbul: Bilgi Yayınevi, 1989.

Kışlalı, Ahmet Taner, Siyaset Bilimi, İstanbul: İmge Yayınevi, 2005.

Türköne, Mümtaz’er, Siyaset, Ankara: Lotus Yayınevi, 2003.

Özsoy, Osman, Türkiye’de Seçmen Davranısı ve Etkin Propaganda, İstanbul: Alfa Yayınları, 2002.

Özsoy, Osman, Propaganda ve Kamuoyu Olusturma, İstanbul: Alfa Kitabevi, 1998.

Uztug, Ferruh, Siyasal İletişim Yönetimi, Mediacat Kitapları, 2004.

Akgün, Birol. Türkiye’de Seçmen Davranısı, Partiler Sistemi ve SiyasalGüven, İstanbul: Nobel Yayın Dagıtım, 2007.