Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. HALE TORUN
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı İletişim aracı olarak radyonun önemi, ekonomik yapısı ve işleyiş biçimi ele alınmaktadır.
Dersin İçeriği Dersin içeriğini radyonun birimleri, organizasyon şeması, yayın formatları ve radyoda reyting ölçümlemesi oluşturur.

Haftalık Ders Konuları

1Radyonun tarihçesi.
2Radyo terminolojisi.
3TRT Radyoları ve Türkiye'de özel radyoların gelişimi.
4Radyonun birimleri. Organizasyon yapısı.
5Radyoda yer alan birimlerin görevleri.
6Radyoda yayın formatları.
7Radyoda müzik seçimi ve otomasyon sistemleri.
8Ara Sınav
9Radyoda yapımcı ve görevleri. Radyoda program yapımını etkileyen faktörler
10Radyoda haber.
11Radyo mecrasında reyting kavramı ve reyting ölçümlenmesinin tarihçesi.
12Radyo mecrasında tanıtım ve PR.
13Radyoda reklam.
14Radyo mecrası ve işletmelerinin ekonomik yapısı, mecranın ekonomik gelirleri.

Kaynaklar

Altunbaş, Hüseyin. Radyo Reklamcılığı. Konya: Tablet Kitabevi. 2003.
Aziz, Aysel. Televizyon ve Radyo Yayıncılığı. Ankara: Turhan Kitabevi. 2006 .

Croteau – Hoynes , The Business of Media. UK: Pine Forge Press. 2006.

Çakır, Hamza. Tüm Yönleriyle Radyo . Ankara : Siyasal Yayınevi. 2005 .

Çankaya, Özden. Dünden Bugüne Radyo- TV. İstanbul. Beta Yayınları. 1997.

Gezgin, Suat. Radyo Teknikleri. İstanbul: İstanbul Ünv. İletişim Fak.yayınları. 2003.

Komisyon. Dünden Bugüne Radyo – Televizyon 1927-1990 Ankara: 1990