Ders Planı / İLERİ İLETİŞİM ÇALIŞMALARI

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 3.0
Dersin AKTS Kredisi 3.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Fakültede Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? F
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Tüketim toplumu, popüler kültür, kitle kültürü, gösteri kültürü ve gösteri çağı arasındaki ilişkiye odaklanarak bu süreçte medyanın ve medya içeriklerinin işlevi eleştirel filmler ve eleştirel çalışmalar bağlamında irdelenecektir.
Dersin İçeriği Dersin içeriği folk kültür, pop kültür, kitle kültürü (görsel kültür) ve kitle medyasıdır.

Haftalık Ders Konuları

1Kültür kavramı ve kültürün özellikleri
2Geleneksel kültür popüler kültür ve kitle kültürü
3Kültür Endüstrisi
4Yoksullluğun getirdiği gösteri kültürü: Atları da Vururlar!
5Gösteri kültüründe Makyavelist meşhuriyet:15 dakika
6Anti kahramanın gösterisi: Joker
7Gösteri kültüründe şiddetin meşhuriyeti: Nightcrawler (Gece Vurgunu)
8Toplumsal gerçeklik vs. Medyatik gerçeklik: Yurttaş Kane
9Tüketim toplumu ve eleştirisi: 99 francs & Syrup
10Yazılı basın Türkiyesinde gösteri kültürü ve meşhuriyet
11Türkiye’de gösteri kültürü ve televizyon
12ödev sunumu
13ödev sunumu
14ödev sunumu

Kaynaklar

Bozkurt Güvenç, İnsan ve Kültür, İstanbul, Remzi Kitabevi, 1991.
Asker Kartari, Farklılıklarla Yaşamak Kültürlerarası İletişim, İkinci Baskı, Ankara, Ürün Yayınları.
Ayda Uzunçarşılı Soydaş, Kültürlerarası İletişim Farklı Kültürel Ortamlarda Çalışma ve İletişim, İstanbul, Parşömen Yayıncılık, 2010.
Ekmel Geçer, Medya ve Popüler Kültür, 2. baskı, Okur kitaplığı, İstanbul, 2015
Neil Postman, Televizyon: Öldüren Eğlence, 8. baskı, Ayrıntı Yayınları, İstanbul, 2018
Giovanni Sartori, Görmenin İktidarı Homo Videns: Gören İnsan, Karakutu Yayınları, İstanbul, 2004
Tayfun Atay, Görünüyorum O Halde Varım, Can Sanat Yayınları, İstanbul, 2017
John Fiske, İletişim Çalışmalarına Giriş, 3. baskı, Pharmakon kitap, Ankara, 2014
Douglas Kellner, Medya Gösterisi, 2. baskı, Açılım kitap, İstanbul, 2013
Nick Stevenson, Medya Kültürleri, Ütopya Yayınevi, Ankara, 2008
Ozan Örmeci, Popüler Kültür, Elips Kitap, İstanbul, 2008
Theodor W. Adorno, Kültür Endüstrisi kültür yönetimi, 9. baskı, İletişim Yayınları, İstanbul, 2014
Tayfun Atay, Yaşasın Meşhuriyet Çağı!, Epsilon Yayıncılık, İstanbul, 2004
Can Kozanoğlu, Cilalı İmaj Devri, İletişim Yayıncılık, İstanbul, 1992
Ahmet Oktay, Türkiye’de Popüler Kültür, Everest Yayınları, İstanbul, 2002
Rıfat N. Bali, Tarz-ı Hayat’tan Life Style’a Yeni Seçkinler, Yeni Mekanlar, Yeni Yaşamlar, 8. baskı, İletişim Yayınları, İstanbul, 2009
Jacques Ellul, Sözün Düşüşü, Paradigma Yayınları, İstanbul, 1998
Philip Smith – Alexander Riley, Kültürel Kurama Giriş, Dipnot Yayınları, Ankara, 2016