Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Etkileşimli eğitsel video tasarımını uygun teknolojilerle ve öğretim tasarımı modellerine dayalı olarak tasarlama, geliştirme ve değerlendirme.
Dersin İçeriği Eğitsel etkileşimli video tasarımı dersi etkileşimli çoklu ortam teknikleri kullanarak eğitsel bir konunun video olarak tasarım aşamalarını kapsar.

Haftalık Ders Konuları

1Çoklu ortam sistemleri kapsamı ve video programı
2Program analizi ve öğretim tasarımı
3Video Akış şeması ve program tasarımıAlıştırma tasarımı ve değerlendirme
4Alıştırma tasarımı ve değerlendirme
5Video test yapısı, simülasyon ve değerlendirme
6Video tasarımı için iş ve görev analizleri
7Video öğretim analizi ve tasarım
8Eğitsel Video ve görsel tasarım ilkeleri
9Ara sınav
10Senaryolar geliştirme ve yaklaşımlar
11Öykü panoları (storyboard) tasarımı
12Eğitsel video tasarımı ve geliştirme projesi
13Proje adımlarını gözden geçirme-proje sunuları
14Eğitsel etkileşimli video değerlendirme ve sunumlar

Kaynaklar

1- Alessi, S. M., & Trollip, S. R. (1991). Computer-based instruction: Methods and development. (2nd ed.). Englewood Cliffs, New Jersey: Prentice Hall, Inc. Alessi, S. M., & Trollip, S. R. (2001). Multimedia for learning: Methods and development. (2nd Ed.) Boston: Allyn and Bacon. Allen, M. V. (2011). Successful e-Learning Interface: Making learning technology polite, effective and fun. San Francisco: Pfeiffer. Allen, M. V. (2007). Designing successful e-Learning. San Francisco: Pfeiffer. Ashridge, (2011). How mobile technologies are changing the executive learning landscape, Mobile Learning. Online publication retrieved from: www.ashridge.org.uk/MobileResearch [Accessed 6/Nov/2013]. Buket Akkoyonlu, Arif Altun ve Meryem Y. Soylu (2008), Öğretim Tasarımı, Ankara: Maya Akademi yayınevi. Dick, W. ve Carey, L. (1996).The Sistematic Design of Instruction. (4th ed..). New York, NY: Harper/Collins College Publishers. Gagne', R.M., Briggs, L. ve Wager, W. W. (1992). Principles of Instructional Design.(4th ed.). N
2-İpek, İsmail (2001)Bilgisayara Öğretim: Tasarım, Geliştirme ve Yöntemler Ankara: Tıp -Teknik (pelikan)
3-Alessi, S. M., & Trollip, S. R. (2001). Multimedia for learning: Methods and development. (2nd Ed.) Boston: Allyn and Bacon. Allen, M. V. (2011). Successful e-Learning Interface: Making learning technology polite, effective and fun. San Francisco: Pfeiffer. Allen, M. V. (2007). Designing successful e-Learning. San Francisco: Pfeiffer. Ashridge, (2011). How mobile technologies are changing the executive learning landscape, Mobile Learning. Online publication retrieved from: www.ashridge.org.uk/MobileResearch [Accessed 6/Nov/2013]. Buket Akkoyonlu, Arif Altun ve Meryem Y. Soylu (2008), Öğretim Tasarımı, Ankara: Maya Akademi yayınevi. Dick, W. ve Carey, L. (1996).The Sistematic Design of Instruction. (4th ed..). New York, NY: Harper/Collins College Publishers. Gagne', R.M., Briggs, L. ve Wager, W. W. (1992). Principles of Instructional Design.(4th ed.). N