Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin eğitimde grafik ve canlandırma oluştururken dikkat edilecek prensipleri öğrenmesi, uygun araçları kullanmayı öğrenmesi ve temel düzeyde bir eğitim yazılımı geliştirmeyi öğrenmeleridir.
Dersin İçeriği Grafik iletişimi , grafik tasarım, tasarım süreci ve ilkeleri, grafik tasarımının tarihçesi, grafik tasarımında yaratıcılık, grafikte temel tasarım elemanları, grafik tasarımın uygulama alanları, temel grafik bilgisi , grafik çizim programı, canlandırma, canlandırmada script dilini kullanarak temel düzeyde program geliştirme, eğitimde animasyonun kullanım ilkeleri, animasyon programı kullanarak bir eğitim yazılımı geliştirme.

Haftalık Ders Konuları

1Grafik tasarımı, Grafik tasarım programındaki paneller, pencereler
2Temel grafik bilgisi-tasarım öğeleri
3Temel grafik bilgisi-tasarım ilkeleri
4Grafik tasarım programında araç kutuları
5Grafik tasarım programında filtreler, efektler
6Grafik tasarım programında katmanlar
7Eğitim materyali tasarlama
8Eğitim materyali tasarlamaya devam
9Arasınav
10Flash programında yapılan eğitim materyallerinin incelenmesi ve konu seçimleri; Flash programında araçlar ve paneller
11Flash programında grafik ve yazı araçlarını kullanmak, kütüphane ve semboller Eğitsel materyal tasarımı
12Flash programında animasyona giriş Eğitsel materyal tasarımı devam
13Flash programında animasyon, ses ve video, davranışlar ve navigasyon Eğitsel materyal tasarımı devam
14Hazırlanan ödevlerin sunulması ve değerlendirilmesi, dersin genel değerlendirilmesi

Kaynaklar

Flash Temel Eğitimi, http://yazarlikyazilimi.meb.gov.tr/egitim/Flash/.
Tekin, S., (2003). Flash ve Yardımcı Programlar. İstanbul: Pusula Yayıncılık.