Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Öğretim teknolojisi ve tasarımının temellerini tanıtmak, kuramsal bilgiler ve uygulama sorunlarına ilişkin veriler ışığında öğretimi tasarlayabilecek yetkinlikte öğretim teknolojisi uzmanlığı kazandırmayı amaçlamaktadır
Dersin İçeriği Öğretime teknolojisinin gelişimi ve temel kavramlar tarihçe, kuramsal dayanaklar, tasarım modelleri, tasarım süreci, öğretim tasarısı ve uygulama projeler.

Haftalık Ders Konuları

1Giriş
2Temel kavramlar
3Tarihsel gelişim
4Öğretim tasarımının kuramsal dayanakları
5Öğretim tasarımı modelleri
6Öğretim tasarımı tasarım süreci
7Ara değerlendirme
8Tasarımın çözümleme basamağı
9Tasarım basamağı
10Geliştirme basamağı
11Uygulama basamağı
12Değerlendirme basamağı
13Proje sunumu
14Genel değerlendirme

Kaynaklar

1-Hıfzı, D., (1998). Eğitimde Program ve Öğretim Tasarımı. Ankara:Önder Matbaacılık.


2-Alkan, C., (1997). Eğitim Teknolojisi. Ankara: Anı Yayınları.

3. İpek, İ. (2001) Bilgisayarla Öğretim: Tasarım Geliştirme ve Yöntemler, Tıp ve Teknik (Pelikan ) Yayın evi, ANKARA

4. Perkmen, S. ve Tezci, E. (2011) (Eds). Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu. Materyal Geliştirme ve Çoklu Ortam Tasarımı, PEGEM akademi, ANKARA.