Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. DEVRAN KORKMAZ
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları Devran KORKMAZ (Uzman)

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Öğretmen adaylarına, özel eğitime ihtiyaç duyan bireylerin eğitiminde bilgisayarı kullanarak beceriler kazandırmaya yönelik yeterlikleri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği Özel eğitim ihtiyaçlarını tanıma, ihtiyaca uygun öğrenme öğretme sürecini planlama, öğretim yöntemlerini kullanma, öğrenmeleri değerlendirme, ortama uygun yeni uygulamalar geliştirme, bilgisayarı her amaca uygun kullanabilme becerileri geliştirme, dünyadaki uygulamaları tartışma.

Haftalık Ders Konuları

1Tanışma ve ders izlencesi
2Özel eğitim ve Bilgisayar-Giriş
3Özel Eğitimde Kullanılan Öğrenme-Öğretme Yöntem ve Stratejileri
4Özel Eğitimde Kullanılan Değerlendirme Yöntemleri
5Özel Eğitime Muhtaç Öğrencilere Bilgisayar Becerilerinin Kazandırılmasına İlişkin Araştırmalar ve bulgular
6Özel Eğitime Muhtaç Öğrencilere Bilgisayar Becerilerinin Kazandırılmasına İlişkin Araştırmalar ve Bulgular
7Özel eğitim planı hazırlama aşamaları (Proje konularının belirlenmesi ve tasarlanması)
8Özel eğitim planı hazırlama: (Kazanımların belirlenmesi, Öğretme Süreci Aşamaları)
9Ara sınav
10Özel eğitim planı hazırlama: (Öğretim Materyallerinin Geliştirilmesi)
11Özel eğitim planı hazırlama: (Değerlendirme araçlarının geliştirilmesi)
12Uygulama
13Değerlendirme (Raporlaştırma ve Projelerin Teslimi)
14Final

Kaynaklar

1-Özel Eğitim Rehberlik ve Danışma Hizmetleri Genel Müdürlüğü-MEB, (2013), Özel Eğitim Hizmetleri Tanıtım El Kitabı, http://egitim.beun.edu.tr/cv/hstortop/wp-content/uploads/sites/22/2013/11/MEB-%C3%96zel-E%C4%9Fitim-El-Kitab%C4%B1.pdf.

Fer, A. (2011). Öğretim Tasarımı. Ankara: Anı Yayıncılık.

Ders içi Sunular