Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Çeşitli mantık kapılarını kullanarak devre tasarımı yapabilme. Çeşitli Flip-Flop’ları kullanarak devre tasarımı yapabilme. Çeşitli tümleşik devre elemanı kullanarak tasarım yapabilme
Dersin İçeriği Mantık denklemlerinin kapıları,Mantık kapılarla yapılan devrelerin çıkış denklemleri,3-bit giriş, 8-bit çıkışlı kod çözücü devresi 1’den 4’e çoğullayıcı (demultiplexer) devresi Asenkron sayıcı, Senkron sayıcı Tümleşik Devre Kullanarak Devre Tasarımı

Haftalık Ders Konuları

1Analog ve Sayısal kavramları
2Sayı sistemleri ve birbirine dönüşümleri
3Kodlama, Sayısal (BCD, Gray, Excess 3, 5de 2, Parity, Aiken, Bar) kodlar ve Alfa sayısal (ASCII, EBCDIC) kodlar
4Boolean kuralları ve Mantıksal ifadelerin sadeleştirilmesi, Doğruluk tablosu, Maxterm, Minterm ifadeleri ve birbirine dönüşümleri
5Temel mantık devreleri/kapılar (VE, VEYA, DEĞİL, ÖZELVEYA) ve mantık devreleri
6Karnaugh Haritaları ve mantıksal ifadelerin sadeleştirilmesi
7Sayısal entegreler (RTL,DTL,TTL,), Fan out, Gürültü bağışıklığı, Yayılım gecikmesi kavramları
8Bileşik Mantık devreleri ( Kodlayıcı ve Kod Çözücü Devreleri)
9Bileşik Mantık devreleri (Multiplexer, Demultiplexer ve lojik fonksiyonların multiplexerlar ile gerçekleştirilmesi)
10Bileşik Mantık devreleri (Aritmetik işlem devreleri- Toplayıcı devreler, karşılaştırıcılar)
11Bileşik Mantık devreleri (Aritmetik işlem devreleri- Çıkarıcı devreler)
12Multivibratörler ve Flip-Floplar
13Sayıcılar (Senkron ve Asenkron Sayıcılar)
14Bellekler, çeşitleri ve yapısı

Kaynaklar

1-A. Özek, Ders Notları, 2011.
2-M. Morris MANO, Dijital Tasarım, 3. Basımdan Çeviri, Akademi Yayıncılık, 2007
3-Anil K. Maini, Digital Electronics: Principles, Devices and Applications, John Wiley, 2007