Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Öğretmen adaylarına özel gereksinimli öğrencilerin özelliklerini dikkate alarak temel öğretimi bireyselleştirme ve uyarlama becerileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği Başta özel eğitim gereksinimi olduğu resmi olarak belirlenmiş (kaynaştırma) öğrencileri olmak üzere risk grubunda ve dezavantajlı olan öğrencilerin gereksinimlerine uygun öğretimi bireyselleştirme ve uyarlama teknik ve stratejilerinin bilgi ve beceri düzeyinde sunulmasını içerir.

Haftalık Ders Konuları

1Özel eğitim ve kaynaştırma uygulamaları tanımı ve tarihçesi, özel eğitim ortamları ve yerleştirme seçenekleri.
2Kaynaştırma uygulamaları yasal dayanakları.
3Kaynaştırma öğrencilerinin genel özellikleri
4Kaynaştırma öğrencilerinin genel özellikleri
5Başarılı kaynaştırma uygulaması için gerekli unsurlar.
6Kaynaştırma uygulamalarında Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının hazırlanması (BEP)
7Kaynaştırma uygulamalarında Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının hazırlanması (BEP)
8Fiziksel Uyarlamalar
9Ara Sınav
10Öğretimsel uyarlamalar (Amaç Uyarlamaları)
11Öğretimsel uyarlamalar (Sunum Uyarlamaları)
12Öğretimsel uyarlamalar (Sunum Uyarlamaları)
13Öğretimsel uyarlamalar (Değerlendirme Uyarlamaları)
14Final sınavı

Kaynaklar

1-İlgili Bilimsel Kitaplar ve Makaleler
2 - Sucuoğlu, B., ve Kargın, T. (2006), İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları Yaklaşımlar Yöntemler Teknikler, İstanbul: Morpa Kültür Yayınları
3 - Avcıoğlu, H. (2015). A’dan Z’ye BEP bireyselleştirilmiş eğitim programlarının geliştirilmesi. Ankara: Vize Yayıncılık.