Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Öğrencilerin güncel teknolojileri takip edebilmesi, doğru kaynaklardan gelişmeler hakkında bilgi sahibi olma becerisi kazanıp teknoloji okuryazarı olması, yeni teknolojileri kullanabilecek yeterlilikte olması ve bunları eğitim ortamına uyarlayabilmesidir.
Dersin İçeriği Nesnelerin interneti, arttırılmış gerçeklik, giyilebilir teknolojiler, zeki sistemler, 360 derece videolar gibi teknolojiler, uyarlanabilir ortamlar, kitlesel çevrim içi dersler, öğrenme analitikleri.

Haftalık Ders Konuları

1Teknoloji, okuryazarlık ve teknoloji okuryazarlığı kavramları
2Eğitim ortamlarında teknoloji kullanımı
3Güncel teknoloji uygulamaları
4Nesnelerin interneti
5Arttırılmış gerçeklik
6Sanal öğrenme
7Giyilebilir teknolojiler
8360 derece video
9Ara sınav
10Uyarlanabilir öğrenme ortamları
11Zeki sistemler
12Kitlesel açık çevrimiçi dersler
13Öğrenme analitikleri
14Büyük veri

Kaynaklar

1-Gündüz, M. Z., & Daş, R. (2018). Nesnelerin interneti: Gelişimi, bileşenleri ve uygulama alanları. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, 24(2), 327-335.
2-Özsevgeç, T., & Eroğlu, B. (2017). İnsan ve makine etkileşimi: Artırılmış gerçeklik ve uygulama örnekleri. Pegem Atıf İndeksi, 413-438.
3-Öztürk, A. (2017). Yükseköğretimde büyük veri ve öğrenme analitikleri: güncel teori ve uygulamalar. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3(1), 218-228.
4-Yengin, D., & Bayrak, T. (2018). Sanal gerçeklik (1. Baskı). Derin Yayınları, İstanbul.