Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. DENİZ AKBULUT
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Markaya ait kavramları, markalaşma kavramını, markalaşmanın yoğun rekabet ortamındaki avantajlarını öğretmek ve marka yönetim teknikleri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. Aynı zamanda marka kavramının doğru şekilde kavranması sağlanarak marka yönetimi hakkında uygulamaya geçirebileceği bilgileri sunmaktır.
Dersin İçeriği Marka kavramını ve önemini, markanın unsurlarını ve işlevlerini anlar. Marka ile ürün arasındaki farkları öğrenir. Marka kimliği, kişiliği, değeri, imajı ve konumlandırma kavramlarını, marka geliştirme stratejilerini, marka kültürünü ayrıntılı biçimde öğrenerek, küresel pazarda ve Türkiye pazarında gerçekleştirilen stratejileri örnek olay kapsamında inceler.

Haftalık Ders Konuları

1Algı, Algılama Kavramlarına Giriş, Algı Yönetimi Süreci
2Marka Dünyasını Tanıma, Marka Kavramına Giriş, Kavramsal Boyutuyla Marka
3Marka Fonksiyonları, Çeşitleri ve yararları
4Marka kimliği ve Marka kişiliği
5Marka imajı ve Marka Değeri
6Marka Sadakati
7Marka Farkındalığı ve Ürün/Marka yerleştirme
8Ara Sınav
9Marka Farkındalığı ve Ürün/Marka yerleştirme
10Algılanan Kalite
11Marka Çağrışımları
12Marka Konumlandırma
13Marka Konumlandırma
14Marka yaratmanın 22 Kuralı

Kaynaklar

Işıl Karpat Aktuğlu, Marka Yönetimi, İletişim Yayınevi, İstanbul, İstanbul, 2008.
Nurhan Babür Tosun, İletişim Temelli Marka Yönetimi, Beta Yayınevi, İstanbul, 2010.
Aslı Yüksel, Ülkü Yüksel, Marka Yönetimi ve Marka Değerinin Ölçülmesi, Beta Yayınevi, İstanbul, 2005.
Uğur Batı. Marka Yönetimi: Vazgeçme Çağında Yüksek Sadakat Markaları Yaratmak. Alfa Yayınları, İstanbul, 2015.
Kevin Roberts. Lovemarks Etkisi. Hümanist Kitap Yayıncılık, İstanbul, 2010.
Martin Lindstrom. Duyular ve Marka. Optimist Yayıncılık, İstanbul, 2006.
Rita Clifton. Markalar ve Markalaşma. İş Bankası Kültür Yayınları ,İstanbul, 2014.
Harun Emre Karadağ. Marka Kahramanları: Stratejik Pazarlama ve Marka Yönetimi. Detay Yayıncılık, İstanbul, 2015