Ders Planı / HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 3.0
Dersin AKTS Kredisi 6.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. DENİZ AKBULUT
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. DENİZ AKBULUT
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu dersin amacı; bu bölümdeki öğrencilere halkla ilişkiler kavramını öğretmek, halkla ilişkilerin modern dünyadaki ve işletmelerdeki yeri ve önemini benimsetmek, iyi bir halkla ilişkiler uzmanı olabilmenin gerekliliklerini aktarmak, halkla ilişkiler uzmanının görev sorumlulukları, diğer disiplinlerle ilişkisini ifade etmektir.
Dersin İçeriği Halkla ilişkiler kavramı, halkla ilişkilerin günümüz ekonomi ve toplumdaki yeri ve önemi, tarihsel gelişimi, ilişkili olduğu alanlar, hedef kitlenin seçimi, iletişim kanallarının belirlenmesi, algı ve itibar yönetimi, medya ile ilişkiler, kurum içi-kurum dışı halkla ilişkiler, halkla ilişkiler kampanya süreçleri dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Haftalık Ders Konuları

1Giriş
2Halkla İlişkiler Kavramı
3Halkla İlişkilerin Tarihsel Gelişimi (Dünyada ve Türkiye'de Halkla İlişkilerin Gelişimi)
4Halkla İlişkilerin Dört Modeli
5Halkla İlişkilerde Dört Adım Süreci Halkla İlişkilerde Hedef Kitle
6Halkla İlişkilerde Kullanılan İletişim Araçları
7Halkla İlişkiler ve İlişkili Olduğu alanlar (Reklam, Gazetecilik, Propaganda vs.)
8Ara sınav
9Halkla İlişkilerin Uygulama Alanları (Danışmanlık, Medya İlişkileri, Kurum İçi İletişim, İmaj Yönetimi, Kriz İletişimi, İtibar Yönetimi, Lobicilik)
10Halkla İlişkilerin Uygulama Alanları (Finansal Halkla İlişkiler, Pazarlama İletişimi (MPR, Kurumsal Sosyal Sorumluluk (CSR), Sponsorluk)
11Halkla İlişkilerin Uygulama Alanları (Kurumsal Reklamcılık, Sorun (Konu) Yönetimi, Uluslararası Halkla İlişkiler)
12Halkla İlişkilerin Uygulama Alanları (Kamu Diplomasisi, İnteraktif Halkla İlişkiler, Siyasal İletişim)
13Halkla İlişkiler Uzmanı ve Nitelikler; Kurumsal olarak Halkla İlişkiler (Kurum içi ve kurum dışı halkla ilişkiler, halkla ilişkiler ajanslarında organizasyon ve yönetim, stratejik halkla ilişkiler danışmanlığı)
14Kurum Kimliği ve Unsurları

Kaynaklar

1-Ayla Okay ve Aydemir Okay, Halkla İlişkiler Kavram, Strateji ve Uygulamaları, Der Yayınevi, 2009.
2-Metin Işık, Halkla İlişkilere Giriş, Eğitim Yayınevi, 2013.
3- Filiz Balta Peltekoğlu, "Halkla ilişkiler nedir?", Beta Yayınları, 2005.
4 -Salim Kadıbeşegil, Halkla İlişkiler Nereden Başlamalı, MediaCat Yayınları, 1998.