Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. DENİZ AKBULUT
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı İletişim ve teknoloji kavramlarının ilişkisinin iletişim sürecinde teknolojik gelişmelerin takibinin önemini aktarmaktadır. Kurumların ve bireylerin dijital ortamda itibarlarının ve pazar paylarının korunmasında sosyal paydaşlarla nasıl etkili iletişim kurabileceğini öğretir.
Dersin İçeriği İnternet ve sanal ortamdaki teknolojik gelişmeler incelenir. İnternet ve sanal ortamda uygulanan halkla ilişkiler çalışmaları incelenir. İnternet ve sanal ortamda sosyal paydaşlarla olan ilişkilerin yürütme biçimleri aktarılır. Sanal ortamda itibarın sağlanması ve kriz iletişimi anlatılır.

Haftalık Ders Konuları

1Dijital Dönüşüm ve Halkla İlişkiler
2Veri
3Dijital PR Ekosistemi
4Medya İlişkileri
5Sosyal Medya
6Sosyal Medya
7Dijital İçerik ve Yaratıcılık
8Ara Sınav
9Etkileyiciler
10Dijital Pazarlama
11Paid (Paralı) Medya
12Kurumsal Dijital PR
13Kurumsal Sosyal Ağlar
14Ölçümleme ve Raporlama

Kaynaklar

İdil Sayımer, Sanal Ortamda Halkla İlişkiler. İstanbul: Beta Yayınları (2009)
Aybike Pelenk Özel& Nuray Yılmaz Sert, Dijital Halkla İlişkiler. İstanbul: Derin Yayınları (2015)
Murat Koçyiğit, Dijital Halkla İlişkiler ve Online Kurumsal İtibar Yönetimi. Konya: Eğitim Yayınevi (2017)
Saadet Uğurlu, Yeni Medyada Stratejik İletişim Yönetimi. İstanbul: Beta Yayınları (2017)
Nejla Karabulut, Yeni Medya Teknolojileri ve Halkla İlişkiler. İstanbul:Beykoz Lojistik Meslek Yüksekokulu Yayınları (2009)
Korhan Mavnacıoğlu, Kurumsal İletişimde Sosyal Medya Yönetimi. İstanbul: Beta Yayınları (2015)