Ders Planı / KRİZ YÖNETİMİ

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 3.0
Dersin AKTS Kredisi 4.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Bölümde Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? S
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. DENİZ AKBULUT
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. ERHAN SERHAT ÖZKÜTÜKCÜ
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Kriz iletişimi ve reaktif iletişimin önemini vurgulamak, kriz durumlarında yapılması gereken uygulamalar hakkında bilgiler vermektir.
Dersin İçeriği Kriz yönetiminin aşamaları, kriz durumlarında yapılması gerekenler, medya ile ilişkiler,yaşanması muhtemel kriz çeşitleri ve uygulanması gereken stratejiler hakkında bilgi sahibi olur.

Haftalık Ders Konuları

1Kriz tanımı, özellikleri, evreleri.
2Kriz yönetimi ve kriz senaryoları
3Kriz yönetim süreci ve iletişim
4Krizden önce, kriz sırasında ve kriz sonrasında iletişim
5Kriz yönetimi halkla ilişkiler planı,kriz anında etkili iletişim kurmanın kuralları
6Kriz iletişiminde hedef kitle
70rtaya çıkış nedenleri ve etkileri açısından kriz türleri
8Ara sınav
9Kriz türleri ile ilgili sunumlar
10Kriz yönetimi ve kriz iletişiminde kültürel farklılıkların rolü
11Kriz planı hazırlanması, medya ilişkileri
12Dünyadan ve Türkiyeden kriz örnekleri
13Kurum içi yaşanan krizlerde strateji belirleme
14Kurum dışından kaynaklanan krizlerde uygulanması gereken stratejiler

Kaynaklar

1-Mine Şimşek Narbay, "Kriz iletişimi",Ankara,2006,
2- Metin Aksu, "Kriz yönetimi",İstanbul,2008,
3-Filiz Balta Peltekoğlu, "Halkla İlişkiler nedir?",İstanbul,2005
4-Salim Kadıbeşegil, "Şimdi Stratejik İletişim Zamanı", Mediacat, Şubat, 2009
5- İnci Çınarlı, "Kriz İletişimi", İstanbul: Beta Yayınları, 2016