Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Tüketici davranışları konusunda araştırma yapabilen ve bu konudaki gelişmeleri takip edebilen ve bu bilgileri kullanabilecek kazanımlar sağlamaktır.
Dersin İçeriği Motivasyon, güdüleme, algı ve tutumun tüketici davranışları üzerindeki etkilerini, aile, sınıf, grup ve düşünce liderliği,teknolojinin kullanılması ile kültürün tüketici davranışları konularını kapsar.

Haftalık Ders Konuları

1Tüketici davranışının pazarlamadaki önemi, pazarlama anlayışındaki yaklaşımlar
2Tüketici,müşteri,alıcı,tüketim, istek ve ihtiyaçlar tüketici davranışı kavramlarının açıklanması
3Tüketici Davranışı Modelleri ve tüketici davranışının pazarlama stratejisiyle ilişkisi
4Tüketici Davranışlarını Etkileyen psikolojik Faktörler: Öğrenme ve bellek
5Tüketici Davranışlarını Etkileyen psikolojik Faktörler Güdülenme, ilgilenim
6Tüketici Davranışlarını Etkileyen psikolojik Faktörler Algılama ve Tutum
7Tüketici Davranışlarını Etkileyen psikolojik Faktörler: Kişilik ve benlik
8Ara sınav
9Tüketici Davranışlarını Etkileyen psikolojik Faktörler: Değerler ve Yaşam Biçimi
10Tüketici Davranışlarını Etkileyen Sosyo-Kültürel Faktörler: kültür ve alt kültür
11Tüketici Davranışlarını Etkileyen Sosyo-Kültürel Faktörler: sosyal sınıf
12Tüketici Davranışlarını Etkileyen Sosyo-Kültürel Faktörler: danışma (referans) grupları ve aile
13Tüketici Satın Alma Süreci ve satın alma sonrası davranışlar
14Tüketici Satın Alma Süreci ve satın alma sonrası davranışlar

Kaynaklar

1- İslamoğlu, A.Hamdi ve Remzi Altunışık. Tüketici Davranışları. İstanbul: Beta Yayınları, 2010.
2- Odabaşı, Yavuz. Tüketici Davranışları. Istanbul: Mediacat Yayınları, 2011.