Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. DENİZ AKBULUT
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Öğrencilere, derslerde öğrendikleri teorik bilgilerle ve uygulamayı birleştirebilme olanağı sunma ve sektör tarafından bölüm mezunlarının tercih edilme oranını arttırmaktır. Aynı zamanda, öğrencilerin kreatif fikir ve proje üretebilen, ürettiğini uygulama becerisine sahip, donanımlı birer halkla ilişkiler uygulayıcısı olarak yetişmesini sağlamak bir diğer amacıdır.
Dersin İçeriği Öğrenciler almış oldukları eğitimleri kurumsal halkla ilişkiler (CPR) ve pazarlama yönlü halkla ilişkiler (MPR) kapsamında uygulamalarla desteklemektedirler. Orta ve küçük ölçekli işletme örnekleri ele alınarak bu işletmelerin başta kurum kimliği olmak üzere kurumsal iletişim faaliyet planlarını bir halkla ilişkiler ajansı niteliğinde oluşturmak için gerekli çalışmalar yürütülmektedir.

Haftalık Ders Konuları

1Halkla İlişkiler Projeleri ve Gelişim Süreci
2Projelendirme Sürecinde Strateji ve Stratejik Planlama
3Halkla İlişkilerde Araştırma Süreci ve Araştırma örnekleri
4Halkla İlişkilerde Planlama Süreci, Strateji ve Taktiklerin Belirlenmesi
5Halkla İlişkilerde Uygulama Planının Oluşturulması
6Halkla İlişkilerde Ölçme ve Değerlendirme
7Halkla İlişkilerde Proje Konuları: Kurumsal İletişim
8Ara Sınav
9Halkla İlişkilerde Proje Konuları: Gündem Yönetimi
10Halkla İlişkilerde Proje Konuları: Kriz Yönetimi, Bütünleşik Pazarlama İletişimi
11Halkla İlişkilerde Proje Konuları: Etkinlik Yönetimi, Kurumsal Sosyal Sorumluluk
12Öğrenci Projelerimin Sunumu ve Değerlendirilmesi
13Öğrenci Projelerimin Sunumu ve Değerlendirilmesi
14Öğrenci Projelerimin Sunumu ve Değerlendirilmesi

Kaynaklar

Başok, N. ve Değirmen G.C. (2014). Teoriden Pratiğe Halkla İlişkiler Projeleri: Ödüllü Örnek Uygulamalar, Ankara: Nobel Yayınevi, 5. Basım.
Vural, Z.B.A ve Bat, M. (2015). Teoriden Pratiğe Kurumsal İletişim, İstanbul: İletişim Yayınları, 2.Basım.
Göksel, A.B. (2013). Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi, Ankara: Nobel Yayınevi, 2. Basım.
Göztaş, A. ve Topsümer, F. (2012). Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi: Araştır- Planla - Uygula - Değerlendi, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Şatır, Ç.K., Sümer, F.E., Demir, Z.G. (2017). Stratejik Halkla İlişkiler ve Uygulamaları, Ankara: Nobel Yayınevi, 2. Basım.