Ders Planı / REKLAM KAMPANYALARI ANALİZİ

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 3.0
Dersin AKTS Kredisi 4.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Bölümde Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? S
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. DENİZ AKBULUT
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. BENİAN KALAFATOĞLU
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Reklam kampanyalarının çeşitli açılardan nasıl analiz edilebileceği konusunda bilgi ve tecrübe kazandırmaktır.
Dersin İçeriği Bir reklam kampanyasının nasıl ve hangi bakış açılarına göre değerlendirileceği, reklam planlaması ve yönetimi, reklam kampanyalarında yaratıcı süreç için gerekli teknikleri kullanarak analitik düşünceye uygun plan yapma ve reklam kampanyası planlama sürecinde çözümler üretme konularını kapsar.

Haftalık Ders Konuları

1Reklam kampanyası kavramı ve özellikleri.
2Reklam kampanyasının oluşum süreci.
3Reklam kampanyasında yaratıcılığın önemi.
4Reklam kampanyasında amacın saptanması.
5Reklam kampanyasında stratejinin belirlenmesi.
6Reklam kampanyasında hedef kitlenin analizi ve hedef kitleye uygun dil ve mesajın belirlenmesi.
7Reklam kampanyalarında etkili medya planlaması.
8Ara sınav
9Reklam kampanyalarının etkinlik ölçüm araştırmaları.
10Reklam kampanyalarının içerik çözümlemesinde kullanılan iletişim kuramları
11Örnek televizyon reklam kampanyaları çözümlemeleri: Effie reklamları.
12Örnek basılı reklam kampanyaları çözümlemeleri.
13Örnek kamu yararı güden reklam kampanyaları çözümlemeleri.
14Örnek politik reklam kampanyaları çözümlemeleri.

Kaynaklar

1-Paul, Rutherford. Yeni İkonalar. Çev.Mustafa, K. Gerçeker. İstanbul:Yapı Kredi Yayınları, 1996.

2-Judith, Williamson. Reklamların Dili. Reklamlarda Anlam ve İdeoloji. Çev: Ahmet ,Fethi,.Ankara:Ütopya Yayınevi, 2001.