Ders Planı / İLERİ İSTATİSTİK PROJELERİ-II

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 3.0
Dersin AKTS Kredisi 4.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Bölümde Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? S
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Araştırma yapma özelliği kazandırmak, sosyo-ekonomik olayları tanımlamak, olayların araştırma konusu olan problemi saptamak, problemin değişkenlerini (nitel-nicel) tanımlamak, kaynak taraması yapmak, uygulama ve alan çalışması yapmak, varsayımsal hipotezleri oluşturmak ve araştırma raporu yazmak.
Dersin İçeriği Karşılaştığı problemin genel çerçevesini çizer, kısıtlarını belirler. Kuramsal inceleme, karşılaştırma, test yapma çalışmalarında bulunur. Katkı yapacak sektör paydaşlarını saptar. Problemin deneysel tasarımını yapar. Uygulama için gerekli yazılımları saptar. Uygulamasını yapar, sonuçlarını rapor eder.

Haftalık Ders Konuları

1Araştırma tanımı.
2Araştırma süreç ve teknikleri
3Araştırma konusu problemi tanımlar ve problem çözmenin pratik dayanakları
4Araştırma planlama. Çok değişkenli istatistik tekniklerini tanımlama
5Deneysel tasarım modelinin planlanması. Problem kaynakları tarama teknikleri
6Problem tanımlanmasında değişkenlerin önemi
7Değişkenler ve problem tanımlamasındaki önemi
8Araştırma modeli ve türlerini tanımlar.
9Verilerin toplanmasını kavrar.
10Veri toplamada temel yaklaşımlar.
11Veri toplamadaki ortak süreçler
12Kaynak taraması teknikleri, veri toplar.
13Toplanan verileri işler, çözümler ve yorumlar.
14Bulgulara göre yorumlayarak rapor düzenler.

Kaynaklar

1-Niyazi Karasar, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobelyayın, Ankara, 2012
2-Lee, W., Experimental Design and Analysis
3- Kuehl, R. O. design of Experiments: Statistical Principles of Research Design and Analysis, 2000
4- Birdal Şenoğlu, Şükrü Acıtaş, İstatistiksel Deney Tasarımı(Sabit Etkili Modeller), Nobelyayın, Ankara, 2011