Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. TÜRKAY BULUT
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Dilin, konuşulduğu toplum bağlamında incelemesi olarak tanımlandığı bu derste toplumdilbilimin inceleme alanları ve biçimleriyle ilgili bilgiler verilir; öğrencilere toplumda dilin değişik kullanımlarının olduğunu ve bunların bölgeye, toplumsal sınıflara ve etnik kökenlere göre nasıl değiştiği aktarılır; dersin sonunda öğrenciler bir toplumda dil kullanımının nasıl değiştiğini dil öğretimiyle toplumdilbilimin nasıl ilişkilendirildiğini kavrayabilecektir.
Dersin İçeriği toplumdilbilim, iletişim yetisi, argo, diyalektler, toplumsal faktörler

Haftalık Ders Konuları

1Giriş
2What Sociolinguistics Means for the Second Language Learner (pp. 3-27)
3Introduction to sociolinguistic variation (pp.27-48)
4The Role of Social Characteristics in Language Variation (pp.48-71)
5Social Approaches to SLA (pp.77-106) No file found
6Cognitive Approaches to the Acquisition of Sociolinguistic Competence (pp.107-136)
7Ara sınav
8Variationist Approaches to the Acquisition of Sociolinguistic Competence (pp.138-165)
9Implications of Research on the Acquisition of Sociolinguistic Competence in Second Languages (pp. 255-276)
10Implications of Research on the Acquisition of Sociolinguistic Competence in Second Languages (pp. 276-)
11ARA SINAV
12MAKALE 1
13MAKALE 2
14Genel tekrar

Kaynaklar

Geeslin, K. & Long, Y. K. (2014).Sociolinguistics and Second Language Acquisition:Learning to Use Language in Context. Routledge.