Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi RAMAZAN ZENGİN
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Öğretmen adaylarının İngilizce okuma ve yazma dil becerilerinin öğretilmesi ve dil yapısı öğretimi konusunda yetiştirmek
Dersin İçeriği Okuma, yazma ve dil yapısı öğretiminin farklı evrelerinin ve tekniklerinin detaylı incelenmesi; değişik yaşta ve dil yeterliliğinde öğrenen grupları için dil farkındalığının ve öğretim becerilerinin geliştirilmesi; farklı yeterlilik düzeylerine uygun ders planlama ilke ve teknikleri.

Haftalık Ders Konuları

1Giriş
2Teknoloji Destekli Dil Öğretimi
3Artırılmış Gerçeklik ile Materyal Oluşturma ve Konuşma Becerilerini Öğretme
4Özel Amaçlı Dil Öğretimi (ESP), İş İngilizcesi, Tıbbi İngilizce İş İngilizcesi, vb. öğretme teknikleri
5Farklı Öğrencil Gruplarina Öğretim
6İleri Düzey Konuşma Becerilerinin Geliştirilmesi Ögretimi, Akıcılık için stratejiler
7İleri Dinleme Becerileri ve Anlama, Çıkarım ve eleştirel dinleme becerileri için dinleme öğretimi,
8Ara Sınav
9İleri Düzey Okuduğunu Anlama Stratejileri, Eleştirel okuma ve analitik becerileri öğretme teknikleri
10İleri Yazma Becerileri - Yaratıcı Yazma, Şiir, hikaye ve drama yoluyla yaratıcı ifadeyi teşvik etmek.
11Oyunlaştırma ve Oyun Tabanlı Dil Öğretimi
12İleri Düzey Öğrenciler için Kelime Bilgisi Stratejileri
13Dil Öğretiminde Kapsayıcı Uygulamalar, farklı ihtiyaçları, geçmişleri ve yetenekleri olan öğrenciler için dil öğretimini daha kapsayıcı hale getirmek.
14Genel Tekrar

Kaynaklar

Breeze, R., & Guinda, C. S. (2021). Teaching English-Medium Instruction Courses in Higher Education. Bloomsbury Publishing
Rivers, W. M. (2018). Teaching Foreign Language Skills. University of Chicago Press.
Harmer, J. (2012,). Essential Teacher Knowledge. Longman
Helgesen, M., Brown, S., & Nunan, D. (2007). Practical English Language Teaching. McGraw-Hill
Doff, A. (1991) Teach English. CUP. ISBN 0521 34863 3
Harmer, J. (2012). Essential Teacher Knowledge: Core Concepts in Language English Language Teaching.Pearson Longman. ISBN: 1408268043, 9781408268049