Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi İLKİN BAŞAR
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu dersin amacı kısa hikaye, roman, şiir ve oyun gibi edebi eserlerin dil sınıflarında daha etkin kullanılmasını sağlamak ve öğrencilerin kendi sınıf materyallerini geliştirmelerine yardımcı olmaktır.
Dersin İçeriği Dil öğretiminde edebiyatın kullanımına odaklanılır; İngiliz ve Amerikan edebiyatı eserlerinden ve orijinalinde yazım dili İngilizce olan eserlerden seçilen şiir ve tiyatro oyunu örneklerinin analizi ve bu iki türü diğer edebî türlerden ayıran özellikler; edebî metinlerin içerik zenginliğine dikkat çekecek etkinlikler; şiir ve tiyatro oyunu kullanımı ve kültürel ögelerin öğretimi: karşılaştırmalı ve karşıtsal açıdan ana ve erek dil ve kültüründeki nesne ve ürünler; atasözleri ve deyimler, kültürel değerle-ri taşıyan kalıplaşmış ifadeler; toplumsal yapılar, roller ve ilişkiler; gelenekler/görenekler/âdetler; inanç, değerler, yasaklar ve tabular, toplumlara özgü batıl inançlar; siyasi, tarihî ve ekonomik öz-geçmis; kültürel kurumlar; mecazi/çağrışımsal yan anlam, mizah kullanımı.

Haftalık Ders Konuları

1Materyal tasarımı ve ders planlama: kısa hikaye ve roman
2Dil öğretimi sınıflarında kısa hikaye ve roman kullanımı
3Materyal tasarımı ve ders planlama: şiir
4Dil öğretimi sınıflarında şiir kullanımı
5Dil öğretimi sınıflarında şiir kullanımı
6Materyal tasarımı ve ders planlama: edebi eser olarak oyun
7Materyal tasarımı ve ders planlama: edebi eser olarak oyun
8Dil öğretimi sınıflarında edebi eser olarak oyun kullanımı
9Ara sınav
10Edebiyat dersi üzerine değerlendirme
11Edebiyat dersi üzerine değerlendirme
12Edebiyat ve bireysel erişim ile öğrenme
13Edebiyat ve bireysel erişim ile öğrenme
14Genel tekrar

Kaynaklar

1-Lazar, Gillian (1993) Literature and Language Teaching, Cambridge: Cambridge University Press.
2-Teranishi, M. (2015). Literature and Language Learning in the EFL Classroom. Basingstoke, ZULU: Palgrave Macmillan.