Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi AYŞE BETÜL TOPLU
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Temel felsefi akımları karşılaştırmalı olarak incelemek ve bunların eğitime olan etkilerini analiz etmek.
Dersin İçeriği Felsefe ve eğitim arasındaki ilişki, eğitim felsefesinin tanımı, eğitimi etkileyen temel felsefi akımlar, eğitim felsefesi akımları, eğitim felsefesi akımlarının eğitim sistemimize etkileri ve çağdaş eğitim sistemleri.

Haftalık Ders Konuları

1Derse giriş: Eğitim felsefesi nedir?
2Yirminci yüzyıl öncesinde eğitim felsefesi: Sokrates ve Platon
3Yirminci yüzyıl öncesinde eğitim felsefesi: Aristo ve Rousseau
4John Dewey'in felesefe ve eğitimle ilgili düşünceleri
5John Dewey'in felesefe ve eğitimle ilgili düşünceleri
6Analitik Felsefe - 1
7Analitik Felsefe - 2
8Analitik Felsefe ve Eğitim
9Ara Sınav
10Kıta Avrupası Felsefesi (Varoluşçuluk)
11Kıta Avrupası Felsefesi (Fenomenoloji)
12Kıta Avrupası Felsefesi (Eleştirel Teori)
13Kıta Avrupası Felsefesi (Postmodernizm)
14Analitik Felsefe vs. Kıta Avrupası Felsefesi

Kaynaklar

1- Noddings, N. (2016). Philosophy of Education. 4. Baskı, Routledge.
2- Stanford Encyclopedia of Philosophy: https://plato.stanford.edu/