Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Sözel ve sözel olmayan unsurları içeren iletişim yoluyla anlamı iletme biçimimiz olarak pragmatiklerin rolü konusunda farkındalık yaratmak. Bağlama göre değişen anlamların rolünü, mutlak kişiler arasındaki ilişkiye ve diğer birçok sosyal faktöre göre değerlendirmek.
Dersin İçeriği İnsanlar arası ilişkilerin tanımı ve sınıflandırılması; insanlar arası ilişkilerle ilgili kuramsal yaklaşımlar (psikanalitik, bağlanma, çağdaş teoriler); kişilerarası ilişkilerle ilgili kuramsal yaklaşımlar (sosyal, psikolojik, bilişsel kuramlar); gelişimsel süreç olarak kişilerarası ilişkiler (bebeklik ve çocukluk dönemleri, ergenlik ve yetişkinlik dönemleri); insanlar arası ilişkilerde etkili olan faktörler; cinsiyet, cinsiyet rolleri ve kişilerarası ilişkiler; kişilerarası ilişkilerde kendini uyarlama ve kendini açma; iletişim ve iletişim hataları; etkili iletişim becerileri; kişilerarası problemler, çatışma ve çatışma çözüm yaklaşımları; kültürler arası farklılaşma yönünden insan ilişkileri.

Haftalık Ders Konuları

1İngiliz Dili Öğretiminde Pragmatiklerin Rolü. Pragmatik Yeterlilik
2ELT Sınıfında Öğretmenlerin Sözsüz İletişiminin Rolü
3Pragmatik ile ilgili terimler
4Öğretmenlerin pragmatikliği: bilgi, inançlar ve pratik
5Dilin pragmatik kullanımını yansıtan veri toplama
6Konuşma eylemlerini tanımlama: araştırma ve pedagojiyi ilişkilendirme
7Öğrenci pragmatikleri: olası ayrışma nedenleri
8Dil edinimi kuramları ve pragmatik öğretimi
9Ara Sınav
10Sınıf içi gözlem ve öğretim gösterileri
11Pragmatik öğretimi için ders kitaplarını uyarlama
12Ders planlama ve öğretmen yönlendirmeli yansıtma becerileri
13Konuşma eylemlerini öğrenme ve gerçekleştirme stratejileri
14Teknolojiyi pragmatik odaklı eğitime dahil etmek

Kaynaklar

Ishihara, N. & Cohen, A.D. (2010). Teaching and Learning Pragmatics: Where Language and Culture Meet. Pearson: U.K.