Ders Planı / LANGUAGE AND CULTURE

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 3.0
Dersin AKTS Kredisi 4.0
Dersin Öğretim Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Bölümde Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? S
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi FİLİZ ÇELE
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi FİLİZ ÇELE
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu dersin amacı politik, toplumsal ve kültürel bağlamların ve kavramların dil ile ilişkisini analiz ederek; dilin bütün seviyelerdeki değişkenliklerini ve bu değişkenliklerin nasıl yapılandığını ve neleri yapılandırdığını incelemektir.
Dersin İçeriği Bu dersin icerigini Stil / tarz/ kod/ çeşit/ lehçe/dilibilimsel repertuar ve söz yapılar, Dil seçimi: toplumsal faktörler, diglossia, Kod değiştirme/karıştırma, Dil seçimi, Dil ve kimlik gibi konular olusturmaktadir.

Haftalık Ders Konuları

1Derse giriş Topumsaldilbilim nedir? Sosyal etkenler ve dil
2Stil / tarz/ kod/ çeşit/ lehçe/dilibilimsel repertuar ve söz yapıları
3Standartlaştırma, lingua franca, pidgin ve creole
4Dil seçimi: toplumsal faktörler, diglossia, Kod değiştirme/karıştırma
5Dil seçimi: Stil değişkenleri ve dil uzlaşımı
6Dil ve kimlik: sosyal kimliğin oluşumu
7Sosyal ağlar ve dil: dil toplulukları
8MIDTERM EXAM
9Dil ve sosyal sınıf
10Yapılar/ söz işlevleri, kültürlerarası iletişim
11Cinsiyet ve stereotip
12Dil ve Medya: toplumsal cinsiyet ve cinsiyet ayrımcılığı
13Dil, politika ve ideoloji, Dilin korunması ve değişmesi
14Dil asimilasyonu ve dilde çoğulculuk. genel tekrar

Kaynaklar

Holmes, Janet. (2001). An Introduction to Sociolinguistics. 2nd ed.UK: Longman.
Thomas, L. and S. Wareing. (1999). Language, Society and Power: An introduction. London: Routledge.
Wardhaugh, R. (2010). An Introduction to Sociolinguistics. 6th ed. UK: Blackwell.