Ders Planı / APPLIED LINGUISTICS AND METHODOLOGY-II

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 3.0
Dersin AKTS Kredisi 4.0
Dersin Öğretim Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Bölümde Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? S
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi FİLİZ ÇELE
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi FİLİZ ÇELE
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu ders, ikinci/yabancı dil öğretimi alanında çeşitli dil öğretim yöntem ve tekniklerini tanıtmayı ve dil öğretimi ve öğreniminde güncel konu hakkında farkındalığı artırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği Dersin içeriği, Dil Öğretiminde Dilbilgisi Çeviri Yöntemi, Doğrudan Yöntem, Desuggestopedia, İçerik ve Görev tabanlı öğretim ve Bilgisayar Destekli Dil Öğretimi gibi temel öğretim yöntemlerini kapsar. Ayrıca Öğrenme Stratejileri ve Çoklu Zeka konularına da yer verilecektir.

Haftalık Ders Konuları

1Giriş ve derse genel bakış. Yabancı ve ikinci dil öğretimi.
21950-1970'ler Erken Yöntemler: Dilbilgisi Çeviri Yöntemi, Doğrudan Yöntem.
31950-1970'ler Erken Yöntemler: İşitsel Dil Yöntemi; Yapısalcılık ve koşullanma. Sessiz Yol: Chomsky ve Evrensel Dilbilgisi
41950-1970'ler Erken Yöntemler: Desugestopedia; Dil öğrenimindeki psikolojik engellerin üstesinden gelmek. Topluluk Dil öğrenimi: Tüm kişi öğrenimi. Toplam fiziksel öğrenme: Anlama Yaklaşımı & Karshen ve Terrell'in Doğal Yaklaşımı
51980- 2000'ler. İletişimsel Dil Öğretimi: İletişimsel yeterlilik. İletişimsel dil öğretiminin (CLT) kavramsal temelleri
61980- 2000'ler. İletişimsel Dil Öğretimi: İletişimsel yeterlilik. sınıf uygulamaları
71980- 2000'ler. İletişimsel Dil Öğretimi: İletişimsel yeterlilik. Sınıf uygulamaları. İçerik Tabanlı Öğretim: CLT&'nin güçlü versiyonu
81980- 2000'ler. İletişimsel Dil Öğretimi: İletişimsel yeterlilik. sınıf uygulamaları Göreve Dayalı Dil Öğretimi.
9Ara sınav
10Özel amaçlar için ingilizce. Kapsam olarak öğretici, Amaca özel.
11Öğrenme stratejisi eğitimi, işbirlikli öğrenme ve çoklu zeka.
12Öğrenme stratejisi eğitimi, işbirlikli öğrenme ve çoklu zeka.
13Dil öğretimi ve öğreniminde teknolojinin kullanımı.
14Revizyon ve geri bildirim.

Kaynaklar

5. Larsen-Freeman, D. Anderson, D. (2011). Techniques and Principles in Language Teaching. New York: OUP