Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. MEHMET ÇİVİ
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Öğretmen adaylarına, okul dışı ortamlarda matematik öğretimi ve bu ortamlara uygun öğretim yöntem ve teknikleri hakkında bilgi vermek, bir okul dışı öğrenme etkinliğinin planlanması, uygulanması ve değerlendirmesi aşamalarına örnek bir uygulama ile her bir öğretmen adayının katılımını sağlamak
Dersin İçeriği Okul dışı öğrenmenin kapsamı ve önemi; okul dışı ortamlarda matematik öğretimi, okul dışı öğrenme ortamlarına uygun öğretim yöntem ve teknikleri (proje tabanlı öğrenme, ortam temelli öğretim vb.); okul dışı öğrenme ortamları (müzeler, bilim merkezleri, hayvanat bahçeleri, botanik bahçeleri,sanayi kuruluşları, millî parklar, bilim şenlikleri, bilim kampları, doğal ortamlar, kırsal bölgeler vb.); okul dışı öğrenme etkinliklerinin planlanması uygulanması ve değerlendirilmesi

Haftalık Ders Konuları

1Okul Dışı Öğrenme DERS AMAÇLARI-DEĞERLENDİRMELERİ DERS İZLENCESİ
2Matematik öğretiminde okul dışı öğrenmenin kapsamı ve önemi
3Matematik öğretiminde okul dışı öğrenme uygulama- içerik-yöntem-ortam ilişkisi - Etkinlik Öncesi Süreç
4Matematik öğretiminde okul dışı öğrenme ortamları ve öğrenci kazanımları Etkinlik ve Etkinlik Sonrası
5Matematik öğretiminde okul dışı öğrenme ortamları ve öğrenci kazanımları, öğrenme teknikleri ve değerlendirilmesi (müzeler, bilim merkezleri, hayvanat bahçeleri, botanik bahçeleri, sanayi kuruluşları, milli parklar, bilim şenlikleri, bilim kampları, doğal ortamlar, kırsal bölgeler vb.)
6Matematik öğretiminde okul dışı öğrenme ortamları ve öğrenci kazanımları, öğrenme teknikleri ve değerlendirilmesi (müzeler, bilim merkezleri, hayvanat bahçeleri, botanik bahçeleri, sanayi kuruluşları, milli parklar, bilim şenlikleri, bilim kampları, doğal ortamlar, kırsal bölgeler vb.)
7Matematik öğretiminde okul dışı öğrenme ortamları ve öğrenci kazanımları, öğrenme teknikleri ve değerlendirilmesi (müzeler, bilim merkezleri, hayvanat bahçeleri, botanik bahçeleri, sanayi kuruluşları, milli parklar, bilim şenlikleri, bilim kampları, doğal ortamlar, kırsal bölgeler vb.)
8Okul Dışı Matematik Öğrenme Ortamı Ziyareti ve Gözlem Raporu Oluşturma
9Ara sınav haftası
10Okul Dışı Matematik Öğrenme Gözlem Raporu Sunumlarıi
11Okul Dışı Matematik Öğrenme Ortamı Ziyareti ve Gözlem Raporu Oluşturma
12Okul Dışı Matematik Öğrenme Gözlem Raporu Sunumları
13Okul Dışı Matematik Öğrenme Etkinliği Sunumu
14Okul Dışı Matematik Öğrenme Etkinliği Sunumu Okul Dışı Matematik Öğrenme Etkinliği, Genel tekrar ve Okul Bahçesi Yerinde Uygulama Etkinliği

Kaynaklar

1-Eshach, H. (2007). Bridging in-school and out-of-school learning: Formal, non-formal, and informal education. Journal of science education and technology, 16(2), 171-190.
2-Lauer, P. A., Akiba, M., Wilkerson, S. B., Apthorp, H. S., Snow, D., & Martin-Glenn, M. (2004). The Effectiveness of Out-of-School-Time Strategies in Assisting Low-Achieving Students in Reading and Mathematics: A Research Synthesis. Updated.
3-Özden, Y. (2000). Öğrenme ve öğretme, Ankara: Pegem-A Yayıncılık.
4-Yazgan, Y., & Bintaş, J. (2005). İlköğretim dördüncü ve beşinci sınıf öğrencilerinin problem çözme stratejilerini kullanabilme düzeyleri: Bir öğretim deneyi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(28).