Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Öğretmen adaylarının sınıf içi öğrenmeleri değerlendirilmelerinde ne tür araçları kullanılacaklarına karar vermelerinde yardımcı olacak bilgileri sunmak ve bu bilgileri kavrayıp uygulamalarına yardımcı olmak.
Dersin İçeriği Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar; öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, ara sınav.

Haftalık Ders Konuları

1Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesine giriş
2Eğitim Yaklaşımlarına göre ölçme değerlendirme
3Matematik eğitiminde öğretim ilke ve yöntemleri
4Eğitim Yaklaşımlarına göre ölçme değerlendirme
5Eğitim Yaklaşımlarına göre ölçme değerlendirme
6Eğitim Yaklaşımlarına göre ölçme değerlendirme
7Eğitim Yaklaşımlarına göre ölçme değerlendirme
8Ara sınav
9Eğitim Yaklaşımlarına göre ölçme değerlendirme
10Akran değerlendirmesi
11Tutum ölçekleri
12Biçimlendirici değerlendirme
13Başarı değerlendirmesi ve not verme
14Genel tekrar

Kaynaklar

1-McMillan, J. (2015). Sınıf içi değerlendirme, etkili ölçütlere dayalı etkili bir öğretim için ilke ve uygulamalar (A. Arı, Trans. Ed.). Konya: Eğitim Yayınevi.
2- Beydoğan, H. Ö. (2017). Okullarda ölçme ve değerlendirme. Ankara: Nobel Yayınevi.