Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi BUKET KARADAĞ
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu dersin amacı; Yaratıcı dramanın ne olduğuna, ilişkili kavramlara, yaratıcı dramanın tarihçesine, bileşenlerine, yaratıcı dramanın aşamalarına, süreçsel dramaya, tekniklerine, yaratıcı dramanın ilkokullarda kullanımına, yaratıcı drama aşamalarına uygun bir şekilde plan hazırlanmasına, her bir ders (Türkçe, hayat bilgisi, matematik vb.) içerisinde uygulanmasına, ölçme ve değerlendirme çalışmalarına, ilişkin bilgi sahibi olabilmektir.
Dersin İçeriği Yaratıcı dramada temel kavramlar, ilkokulda yaratıcı dramanın özellikleri, amaçları, yaratıcı dramanın temel ögeleri (bileşenleri), yaratıcı dramanın aşamaları, dramatik kurgunun bileşenleri, psikodrama, sosyodrama, yaratıcı dramada teknikler, süreçsel drama, tiyatro drama ilişkisi, ilkokulda yaratıcı dramada ölçme ve değerlendirme, yaratıcı dramanın gelişimi ve öncüleri, Türkiye’de yaratıcı dramanın gelişimi ve öncüleri, İlkokulda yaratıcı drama çalışmaları yapılandırma süreci bilgisi.

Haftalık Ders Konuları

1Yaratıcı dramaya ilişkin genel bilgi, tanışma çalışmaları, canlandırma, değerlendirme.
2Tanışma çalışmaları, fotoğrafla çalışma, donuk imgeler, değerlendirme.
3Isınma çalışması-uyum çalışmaları, zaman mekan ilişkisi, flash back tekniği, değerlendirme
4Isınma çalışması- uyum çalışmaları, ritüel çalışması, değerlendirme.
5Isınma çalışması- duyu çalışmaları, dedikodu halkası, süreç draması, değerlendirme.
6Isınma çalışması-duygu çalışmaları, sıcak sandalye çalışması, süreç draması, değerlendirme.
7Isınma çalışması-görsel algı çalışmaları, pandomim tekniği, heykel çalışması, değerlendirme.
8Ara sınav
9Yaratıcı dramanın tanımı ve özellikleri (teorik bilgi), Isınma çalışması- dikkat çalışmaları, gerçek an, forum tiyatrosu, değerlendirme, öğrenci uygulamaları.
10Yaratıcı dramanın aşamaları, drama türleri (teorik bilgi), Isınma çalışması- denge çalışmaları, bölünmüş ekran çalışması, sanat eğitiminde maske çalışması, değerlendirme, öğrenci uygulamaları.
11Yaratıcı drama öğretmeninin özellikleri (teorik bilgi), Isınma çalışması - duyu çalışmaları, yarım kalmış materyal çalışması, karakter yaratma, değerlendirme, öğrenci uygulamaları.
12Yaratıcı drama ve tiyatro ilişkisi, drama ilkeleri, (teorik bilgi), Isınma çalışması- imgelem çalışması, bilinç koridoru, istasyon tekniği, rol kartları, değerlendirme, öğrenci uygulamaları.
13Yaratıcı dramanın bileşenleri, drama teknikleri (teorik bilgi), Isınma çalışması- görsel algı çalışmaları, müze çalışması, değerlendirme, öğrenci uygulamaları.
14Yaratıcı drama teknikleri (teorik bilgi), mektup çalışması, içsel monologlar, değerlendirme, öğrenci uygulamaları.

Kaynaklar

1-Üstündağ, T. (2018). Yaratıcı drama öğretmenimin günlüğü. Pegem Atıf İndeksi, 001-320.

2- Adıgüzel, Ö. (2017). Eğitimde yaratıcı drama. Pegem Atıf İndeksi, 1-438.

3-Sezgin, B. (2015). Oyun-Tiyatro-Drama İlişkisi. Kuram ve Uygulama.

4- Drama for Learning: Dorothy Heathcote's Mantle of the Expert Approach to Education. Dimensions of Drama Series.

5-Çelikkaya, T. (2018). Sosyal bilgiler dersinde drama yönteminin önemi ve uygulama örnekleri. Pegem Atıf İndeksi, 465-497.
6-Bozdoğan, Z. (2003). Okulda rehberlik etkinlikleri ve yaratıcı drama: kuramsal temeller uygulama örnekleri mesleki rehberlik etkinlikleri. Nobel.