Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. ÇİĞDEM GENCER BALBİANİ
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu dersin amacı, ilköğretim matematik öğretmenliği programında öğrenim görmekte olan öğretmen adaylarının, matematik programında yer alan geometri ile istatistik ve olasılık öğrenme alanlarındaki konulara ilişkin temel kavramları, bu kavramların özelliklerini ve bu kavramların birbiriyle ilişkisini anlamalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği Matematik programında geometri ile istatistik ve olasılık öğrenme alanlarındaki (temel geometrik kavramlar ve çizimler, üçgen ve dörtgenler, üçgenler, uzunluk ve zaman ölçme, alan ölçme, geometrik cisimler, açılar, doğrular ve açılar, çember, çember ve daire, sıvı ölçme, dönüşüm geometrisi, çokgenler, cisimlerin farklı yönlerden görünümleri, eşlik ve benzerlik, veri toplama ve değerlendirme, veri analizi, basit olayların olma olasılığı) konulara ilişkin temel kavramlar ve özellikleri, bu kavramların birbiriyle ilişkisi, matematiksel kavramların tartışılması ve çoklu gösterimlerle birbirlerine dönüştürülmesi.

Haftalık Ders Konuları

1Matematik nedir? Matematiksel bilgi nasil üretilir?
2Temel geometri konularına ilişkin temel kavramlar ve özellikleri ve bu kavramların birbiriyle ilişkisi
3Temel geometrik çizimlere ilişkin temel kavramlar ve özellikleri ve bu kavramların birbiriyle ilişkisi
4Üçgen ve dörtgenlere ilişkin temel kavramlar ve özellikleri ve bu kavramların birbiriyle ilişkisi
5Uzunluk ve zaman ölçme, alan ölçme konularına ilişkin temel kavramlar ve özellikleri ve bu kavramların birbiriyle ilişkisi
6Geometrik cisimler, açılar, doğrular konularına ilişkin temel kavramlar ve özellikleri ve bu kavramların birbiriyle ilişkisi
7Çember ve daire konularına ilişkin temel kavramlar ve özellikleri ve bu kavramların birbiriyle ilişkisi
8Sıvı ölçme ve dönüşüm geometrisi konularına ilişkin temel kavramlar ve özellikleri ve bu kavramların birbiriyle ilişkisi
9ARASINAV
10Çokgenler, cisimlerin farklı yönlerden görünümleri konularına ilişkin temel kavramlar ve özellikleri ve bu kavramların birbiriyle ilişkisi
11Eşlik ve benzerlik konularına ilişkin temel kavramlar ve özellikleri ve bu kavramların birbiriyle ilişkisi
12Veri toplama ve değerlendirme konularına ilişkin temel kavramlar ve özellikleri ve bu kavramların birbiriyle ilişkisi
13Veri analizine ilişkin temel kavramlar ve özellikleri ve bu kavramların birbiriyle ilişkisi
14Basit olayların olma olasılığı konularına ilişkin temel kavramlar ve özellikleri ve bu kavramların birbiriyle ilişkisi

Kaynaklar

1- Zembat, I. O., Ozmantar, M. F., Bingolbali, E., Sandir, H. & Delice, A. (Eds.) 2013. Tanimlari ve Tarihsel Gelişimleriyle Matematiksel Kavramlar. Ankara: Pegem Akademi.
2- Karakas, H. I. (2001). Matematigin Temelleri Sayi Sistemleri ve Cebirsel Yapilar. Ankara: Odtu Gelistirme Vakfi Yayincilik ve Iletisim.
3- Bassarear, T. (2005). Mathematics for Elementary School Teachers. Houghton Mifflin Company.