Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Uzaktan Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Ders temel olarak uluslararası ticaret ekonomik gelişme ve ticaret politikalarında değişiklikler ve ekonoik gelişmeye olan etkilerini irdelemek amacındadır.
Dersin İçeriği Ders mikroekonomi ve makroekonomi konularının üzerine inşa edilir ve var olan teriler çerçevesinde geliştirilir. Ekonomik gelişme ve ticaret ilişkleri, uluslarası organizasyonlar, ülke bazında büyüme ve gelişme analizleri ve ticaret hacimleri üzerinde derinlemesine ve karşılaştırmalı analiz yapılır.

Haftalık Ders Konuları

1Giriş, dersin tanıtımı
2Uluslararası Ticaret ve Ekonomik büyüme-Ekonomik Kalkınma İlişkisi
3Gelişmemişlik, az gelişmişlik, Rostow ve Ekonomik Gelişme aşamaları analizi. II. Dünya Savaşı sonrası kurulan Uluslararası Ekonomik Örgütler
4İthal İkameci Sanayileşme modeli ve İhracata Dayalı Sanayileşme Modeli ile ekonomik gelişme analizi
5Ekonomik Gelişme ve küreselleşme; kolonileşme dönemi, dekolonizasyon dönemi, ekonomik gelişme projeleri
6Ekonomik Gelişme ve küreselleşme; globalleşme projelerinin yeniden analizi, ekonomik büyüme ve kalkınmanın yeniden ele alınması, tanımlanması ve analizi.
7Global üretim sistemi ve Dünya Ticaret Örgütü, rolü, gelişmekte olan ülkelerdeki rolü,
8Global üretim, dünya ticareti ve teknolojinin ekonomik kalkınmadaki rolünün analizi
9Ara sınav
10Ülkeler arası ticaret, gelişmiş ve gelimekte olan ülkeler arası ticari ilişkiler, ticaret performansının ekonomik kalkınmaya yansıması,
11'No more pencils, no more books' atölye çalışması
12Atölye çalışması 'Closing schools for covid-19 does lifelong harm and widens inequality Primary schools in particular are vital to social mobility'
13Ekonomik kalkınma, adil ticaret ilişkileri, az gelişmiş ülkelerin dezavantallarının analizi. Atölye çalışması 'School closures in poor countries and the level of development, anticompetitive practice?'
14Serbest ticaret ve emek faktörü, Ülkelerin farklı emek piyasası uygulamaları Atölye çalışması 'Poverty and extreme poverty with the pandemic that plunging millions back'

Kaynaklar

1. Paul R. Krugman, Maurice Obstfeld, International Economics, Theory and Policy, Fifth Edition, Massachusetts, 2000,

2. Peter B. Kenen, The International Economy, Third Edition, Cambridge University Press, Cambridge, 2001.

3. Nicholas Kaldor, International Trade and Economic development, The Journal of Modern Studies, 2,4 (1964), pp. 491-511.

4. Trade and Development Report 2013, United Nations Conference on Trade and Development (UNCTAD), United Nations, New York, 2013.