Ders Planı / LANGUAGE AND CULTURE

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 3.0
Dersin AKTS Kredisi 3.0
Dersin Öğretim Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Üniversitede Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? G
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. TÜRKAY BULUT
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu dersin amacı politik, toplumsal ve kültürel bağlamların ve kavramların dil ile ilişkisini analiz ederek; dilin bütün seviyelerdeki değişkenliklerini ve bu değişkenliklerin nasıl yapılandığını ve neleri yapılandırdığını incelemektir
Dersin İçeriği Bu dersin icerigini Stil / tarz/ kod/ çeşit/ lehçe/dilibilimsel repertuar ve söz yapılar, Dil seçimi: toplumsal faktörler, diglossia, Kod değiştirme/karıştırma, Dil seçimi, Dil ve kimlik gibi konular olusturmaktadir.

Haftalık Ders Konuları

1Derse giriş Topumsaldilbilim nedir? Sosyal etkenler ve dil
2Stil / tarz/ kod/ çeşit/ lehçe/dilibilimsel repertuar ve söz yapıları
3Standartlaştırma, lingua franca, pidgin ve creole
4Dil seçimi: toplumsal faktörler, diglossia, Kod değiştirme/karıştırma
5Dil seçimi: Stil değişkenleri ve dil uzlaşımı
6Dil ve kimlik: sosyal kimliğin oluşumu
7Sosyal ağlar ve dil: dil toplulukları
8Midterm exam
9Dil ve sosyal sınıf
10Yapılar/ söz işlevleri, kültürlerarası iletişim
11Cinsiyet ve stereotip
12Dil ve Medya: toplumsal cinsiyet ve cinsiyet ayrımcılığı
13Dil, politika ve ideoloji, Dilin korunması ve değişmesi
14Dil asimilasyonu ve dilde çoğulculuk. genel tekrar

Kaynaklar

1-Holmes, Janet. (2001). An Introduction to Sociolinguistics. 2nd ed.UK: Longman.
2. Thomas, L. and S. Wareing. (1999). Language, Society and Power: An introduction. London: Routledge.
3. Wardhaugh, R. (2010). An Introduction to Sociolinguistics. 6th ed. UK: Blackwell