Ders Planı / OPERA VE DANS TARİHİ

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 3.0
Dersin AKTS Kredisi 5.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Bölümde Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? S
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Opera ve dans sanatlarının tarihsel gelişiminin estetik ve toplumsal yönleriyle incelenmesi
Dersin İçeriği Opera ve dans sanatlarının başlangıçlarından modern dönemin sonuna kadar incelenmesi

Haftalık Ders Konuları

1Ders Planı ve Kaynaklarının Paylaşılması
2Hareket, Dans ve Müzik Kavramlarına Giriş
3Saray Dansları, Aristokrat Eğlenceleri / Opera ve Balenin Kurumsallaşması: Akademiler ve Profesyonelleşme
4Ballet d’Action – Dramatik Bale
5Romantik Dönemde Opera ve Bale
6Opera ve Balede Yeni Arayışlar: 20. Yüzyıl Başı ve Avangardizm
7Modern Dans’ – 1., 2. ve 3. Kuşaklar
8Ara Sınav Öncesi Genel Tekrar
9Ara Sınav
10Austruckstanz ve Dans Tiyatrosu Geleneği
11Avrupa’da ‘Çağdaş Dans’ ve 1990’lar Sonrası Yeni Eğilimler
12Türkiye’de Batılı Danslar ve Opera - I
13Türkiye’de Batılı Danslar ve Opera - II
14Genel Tekrar

Kaynaklar

1- Alexandra Carter (ed.) Dans Tarihini Yeniden Düşünmek (çeviri kitap) bgst Yayınları, Dans/Kuram, 2010.
2- André Lepecki, Dansı Tüketmek: Performans ve Hareketin Siyaseti, Gurur Ertem (ed.), Bimeras Yayınları, 2010.
3- Susan Au, Bale ve Modern Dans (kitap özeti), http://dansyazilari.blogspot.com/2010/04/bale-ve-modern-dans-1.html
4- Arzu Öztürkmen, “Türk Usulü Modern Dans, Cumhuriyetin İlk Yıllarında Osmanlı Dansının Dönüşümü”(Yirminci Yüzyılda Dans Sanatı: Kuram ve Pratik, yay. haz. Şebnem Selışık Aksan, Gurur Ertem, Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi, 2007): 286-303.
5- Arzu Öztürkmen, “Selma Selim Sırrı ve Bedii Rakslar: Modern Bir Dans Türünün Anlamı Üzerine Düşünceler” (Toplumsal Tarih, s. 39, 1997): 23-26.