Ders Planı / FUAR FESTİVAL VE ETKİNLİK YÖNETİMİ

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 2.0
Dersin AKTS Kredisi 4.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Bölümde Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? S
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu derste öğrencilerin, Türkiye ve dünya çapındaki kültür ve sanat alanındaki fuar ve festivallerin organizasyonu hakkında teorik ve pratik bilgiye sahip olmalarını sağlamak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği Kültür- sanat alanındaki festival ve fuarların anlamı, ortaya çıktığı yıl ve o yılın sosyal yapılanması, bu etkinliklerin planlanması, bütçesi, sürdürülebilirlik çalışmaları ile birlikte bir fuar ve festival organizasyonunun gerçekleştirilme aşamaları ele alınacaktır.

Haftalık Ders Konuları

1Fuar nedir? Festival nedir? Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
2Fuar ve Festival türleri,
3Fuar ve Festivallerin Tarihçesi
4Fuar ve Festivallerin toplumsal ve ekonomik önemi
5Festival Planlaması ve Bütçe
6Fuar ve Festivallerde Satın Alma Davranışı, Satın Alma Karar Süreci
7Fuar ekipmanları
8Fuar ve Festival Tanıtım ve Tutundurma çalışmaları
9Arasınav
10Dünya çapındaki kültür-sanat fuarları
11Dünya çapındaki kültür-sanat fuarları
12Dünya çapındaki kültür ve sanat festivallerinin organizasyonu
13Dünya çapındaki kültür ve sanat festivallerinin organizasyonu
14Genel tekrar

Kaynaklar

1- Akçura, G. (2017). Türkiye Sergicilik ve Fuarcılık Tarihi. İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları.
2- Çelik, Z. (2005). Şark’ın Sergilenişi. İstanbul: Tarih Vakfı Yurt yayınları
2- Erten, Oğuz. 2008. 80 Maddede Türkiye’de Sanat Fuarcılığı. Genç Sanat. S:166, 28-33.
3- Germaner, Semra. 1991. Osmanlı İmparatorluğu’nun Uluslararası Sergilere Katılımı ve Kültürel Sonuçları. Tarih ve Toplum. S:95, 33-39.
4- IKSV (2013). Uluslararası Güncel Sanat Bienallerinin Finansmanı. IKSV. https://www.iksv.org/i/content/232_1_BienallerinFinansmani_2013.pdf
5- Morgner, Christian. 2014. The Evolution of the Art Fair. Historical Social Research. V:39, 318-336.
6- Özatalay, C., Senem Örnek. 2017. From Modern to Contemporary Art: Transformations of Art Market in Istanbul. Recent Developments in Sociology an Scoal Work. Proceeding of the XII. European Conference on Social and Behavioral Sciences held in University of Catania on January. 369-379.
7- Üstünipek, Mehmet. 2000. 10. yılına girerken İstanbul Sanat Fuarı’nın tarihsel gelişimi. Türkiye’de Sanat Plastik Sanatlar Dergisi. S:45, 64-71.
8- Wu, C. (2016). Bienaller ve Sanat Fuarları. E- skop. https://www.e-skop.com/skopbulten/bienaller-ve-sanat-fuarlari/3135- Yardımcı, S. (2014). Kentsel Değişim ve Festivalizm: Küreselleşen İstanbul’da Bienal. İstanbul: İletişim Yayınları.