Ders Planı / SANAT PAZARLAMASI

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 3.0
Dersin AKTS Kredisi 5.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu ders öğrencilerin sanat organizasyonu modellerini, sanat yönetiminin tarihini, sanat yöneticilerinin rollerini, sanat yönetimine ilişkin kavramaları, sanat kurumlarının yapı ve işleyişlerini, yönetim bilgilerini, sanat pazarlamasının ve ekonomisinin ilkelerini kısaca sanat organizasyonlarının ve kurumlarının yönetimine ilişkin tüm temel konuları öğrenmesini amaçlar.
Dersin İçeriği Sanat kurumlarında işletme formları, yöntemleri, örgütlenme, koordinasyon, insan kaynakları yönetimi, liderlik kavramları, bütçeleme, bütçe denetimi ve prodüksiyon için bütçe oluşturma konuları işlenir.

Haftalık Ders Konuları

1Dersin Tanıtımı, Kaynaklar, Ders İşleme Yöntemi. Pazarlamanın Konusu, Kapsamı.
2Pazarlama Düşüncesinin Gelişimi, İlkeleri ve Pazarlama Yönetimi. Sanat Piyasasının Doğuşu.
3Sanat Yapıtı ve Piyasa İlişkileri.
4Sanat Piyasası Araştırmaları, Sanat ve İzleyici İlişkileri.
5İzleyicisi Geliştirme: Sorunlar, Yöntemler ve Çözüm Önerileri.
6Sanat Piyasası ve Sanat Kurumlarının Rolü.
7Çağdaş Sanat ve Sanat Piyasası.
8Küresel Sosyo-Ekonomik Dönüşümler ve Sanat Piyasası I.
9Ara Sınav.
10Küresel Sosyo-Ekonomik Dönüşümler ve Sanat Piyasası II.
11Sanat Etkinliklerinin Ekonomik Etkileri. Genel Değerlendirme.
12Osmanlı Devleti ve Cumhuriyet Döneminde Sanat Piyasasının Gelişimi I: 1850-1950.
13Cumhuriyet Döneminde Sanat Piyasasının Gelişimi II: 1950’den Günümüze.
14Güncel Tartışmalar.

Kaynaklar

1- Ali Artun. Çağdaş Sanatın Örgütlenmesi. İletişim Yayınları, 2. bs. 2012.
2- Ali Artun. Sanat Müzeleri I. İletişim Yayınları, 2. bs. 2012.
3- Chin Tao Wu. Kültürün Özelleştirilmesi: 1980'ler Sonrasında Şirketlerin Sanata Müdahalesi. çev. Esin Soğancılar. İletişim Yayınları, 2005.
4- Eylem Ertürk. İstanbul’da Gösteri Sanatları Temel Yapısal Özellikler, Eğilimler, Sorunlar ve Öneriler Sektör Araştırma Raporu. İstanbul 2010 Kültür Başkenti Yayınları, 2010.
5- Eylem Ertürk. İstanbul Müzik Endüstrisi Temel Yapısal Özellikler, Eğilimler, Sorunlar ve Öneriler. İstanbul 2010 Kültür Başkenti Yayınları, 2010.
6- Julian Stallabrass. Sanat A. Ş. Çağdaş Sanat ve Bienaller. çev. Esin Soğancılar. İletişim Yayınları, 2009.
7- Mehmet Üstünipek, “Cumhuriyet’ten Günümüze Türkiye’de Sanat Yapıtı Piyasası”, (Doktora Tezi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1998).
8- Mehmet Üstünipek. Tanzimat'tan Cumhuriyet'e Çağdaş Türk Sanatında Sergiler 1850-1950. Artes Yayınları, 2007.
9- Paul Connolly and Marcelle Hinand Cady (eds.), Increasing Cultural Participation: An Audience Development Planning Handbook for Presenters, Producers, and Their Collaborators. IIllionis Strate University, 2001.
10- Pierre Bourdieu, Alain Derbel. Sanat Sevdası. Metis Yayınları, 2011.
11- Ş. Zeynep Ekşioğlu ve Özlem Ece (ed.). İstanbul Kültür Sanat Vakfı Ekonomik Etki Araştırması. İKSV Yayınları, 2012.