Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Yurt dışında yaşamış ya da yaşayan Türk çocuklarına ana dil eğitimlerine destek olan, iki dillilik kavramını ve bu kavramın gereklerini bilip buna uygun Türkçe öğretimi gerçekleştirebilmek.
Dersin İçeriği İki dillilik kavramı, ana dil kavramı ile bu kavramları kazandırmak için gerekli teknik ve yöntemler

Haftalık Ders Konuları

1Giriş, Temel kavramlar
2İki dilliliğin tanımı ve türleri
3İki dilli çocukların özellikleri
4Yurt dışındaki Türk çocukları ve iki dillilik durumları
5Yurt dışındaki Türk çocuklarına Türkçe öğretimi ve gerekliliği
6Yurt dışındaki Türk çocuklarına Türkçe öğretiminde ihtiyaç analizi
7Batı Avrupa'da Türk çocuklarına Türkçe öğretiminin güncel durumu
8Ara sınav
9Türk çocuklarına Türkçe öğretimi programı
10Türk çocuklarına Türkçe öğretiminde ders kitapları ve öğretim programı
11Türk çocuklarına Türkçe öğretiminde anlama becerilerinin yeri
12Türk çocuklarına Türkçe öğretiminde anlatma becerilerinin yeri
13İki Dilli Türk Çocuklarının Problemleri ve Problemlere Yönelik Çözüm Önerileri
14Değerlendirme

Kaynaklar

Güzel, Abdurrahman, İki Dillilere Türkçe Öğretimi(Almanya Örneği), Ankara: Vizyon Yayınevi, 2010.
Güzel, Abdurrahman, “Yurtdışından Dönen Türk Çocuklarının Uyum Problemleri”, Almanya’dan Yurda Türk Çocuklarının Uyum Problemleri Sempozyumu Bildirileri, Hacettepe Üniversitesi, Ankara 1989.