Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. SELİM EMİROĞLU
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu dersin amacı; öğrencilerin genel olarak Türkçe eğitimi, dil becerileri ve Türkçenin eğitimi ve öğretiminde kullanılan geleneksel ve modern yaklaşım, yöntem, strateji, teknik ve uygulamaları kavramalarını sağlamak; öğrencileri öğrendiklerini sınıf içi uygulamalarla ortaya koyacak düzeye ulaştırmaktır.
Dersin İçeriği Dersin içeriğini; Türkçe eğitiminin ne olduğu, Türkçe eğitiminin ilkeleri, dil becerileri, öğrenme ve öğretme yaklaşım, yöntem, teknik, strateji ve uygulamaları, Türkçe eğitiminin güncel sorunları, akademik ve sosyal yaşamla ilişkisi oluşturmaktadır.

Haftalık Ders Konuları

1Türkçe öğrenmenin ve öğretmenin anlamı, alana özgü temel kavramlar ve bu kavramların alan öğretimiyle ilişkisi
2Türkçe öğretiminin temel amacı, ilkeleri, yasal dayanakları, Türkçe öğretimiyle ilgili MEB yönerge ve yönetmelikleri
3Türkçe öğretiminde temel dil becerileri
4Türkçe dersi öğretim programları ve bunların karşılaştırılması
5Öğrenme-öğretme yaklaşım ve modelleri ve bunların Türkçe öğretiminde kullanılması
6Dil bilgisi öğretiminin temel yaklaşım ve yöntemleri, dil bilgisinin Türkçe öğretim programlarındaki yeri
7Güncel Türkçe dersi öğretim programının özellikleri ve eleştirisi
8Türkçe öğretiminde kullanılan yeni yaklaşım, model, strateji, yöntem, teknik, araç, gereç ve uygulamalar
9Ara sınav
10Türkçe öğretiminde kullanılan yeni yaklaşım, model, strateji, yöntem, teknik, araç, gereç ve uygulamalar
11Metin seçimi ve metin seçiminde gözetilecek ilkeler
12Türkçe öğretiminde yöntem, teknik, taktik ve etkinlik geliştirme
13Türkçe öğretiminde kullanılan yöntem ve teknikler ve bunların beceri alanlarıyla ilişkisi
14Yöntem, teknik, taktik ve etkinliklerin uygulanması

Kaynaklar

Topçuoğlu, F. (2019). Türkçe Öğrenme ve Öğretme Yaklaşımları. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Güneş, F. (2016). Türkçe Öğretimi Yaklaşımlar ve Modeller. Ankara: Pegema Yayıncılık.
Yurdakul, B. (2005) Yapılandırmacılık. Eğitimde Yeni Yönelimler (Ed.: Özcan Demirel). Ankara: Pegema Yayıncılık.
Sever, S. (2000). Türkçe Öğretimi ve Tam Öğrenme. Ankara: Anı Yayıncılık.
Richards, J. ve Rodgers T. (2001). Approaches and Methods in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press.
Göçer, A. (2017). Türkçe Özel Öğretim Yöntemleri. Ankara: Pegema Yayıncılık.
Akyol, H. (2007). Türkçe Öğretim Yöntemleri. Ankara: Pegema Yayıncılık.
Çer, E. (2017). Karikatürlerle Türkçe Öğretimi. Eğiten Kitap.
Karakuş, N. (2017). Edebi Metinlerle Türkçe Öğretimi. Ankara: Eğiten Kitap.
Yalçın, A. (2012). Türkçe Öğretim Yöntemleri Yeni Yaklaşımlar. Akçağ Yayınevi: Ankara.
Alkan, C. ve Kurt, M. (2014). Özel Öğretim Yöntemleri. 4. Baskı. Ankara: Anı Yayıncılık.
Alternatif Öğrenme Öğretme Yaklaşım ve Yöntemleri. (2015). (Edt. Asım Arı). Konya: Eğitim Yayınevi.