Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. MURAT LÜLECİ
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Yeni Türk edebiyatını, Türk kültürünün modernleşme tarihi içindeki yerini kavramak.
Dersin İçeriği Tanzimat'ın öncesinden başlamak üzere Türk dili ile yazılmış edebî metinler dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Haftalık Ders Konuları

1Dersin genel tanıtımı
2Yeni Türk Edebiyatı ve Yeni'nin epistemolojisi
3Klasik Edebiyatın Yenileşen Mazmun Dünyası
4Yenileşme Yolunda Bir Zihniyet Karşılaştırması
5Gülhane-i Hatt-ı Hümayunu (Tanzimat Fermanı)
6Tanzimat Romanı'nın Epistemolojik Temelleri
7Değişen İnsan Bağlamında Servet-i Fünun Romanı ve Aşk-ı Memnu
8Karşılaştırmalı Bir Roman Okuması - Araba Sevdası, Bir Tereddüdün Romanı
9Vize
10Modern Roman Estetiği, Tanpınar ve Bir Huzursuzluğun Romanı: Huzur
11Türk Edebiyatında Postmodern Açılımlar, Oğuz Atay ve Tutunamayanlar
12Tasavvuftan Felsefî Romana: İhsan Oktay Anar ve Suskunlar
13Türk Edebiyatında Aydın Tipolojisi ve Kadın: Nuray Hanım ve Müfide Ferid
14Yeni Türk Edebiyatında Romanın Gelişimine Genel Bakış

Kaynaklar

1- Ahmet H. Tanpınar, 19. Asır Türk Edebiyatı Tarihi, İstanbul, Çağlayan Kitabevi, 2001.

2- M. Kayahan Özgül, Divan Yolundan Peraya Selametle: Modern Türk Şiirine Doğru. İstanbul: Hece Yayınları, 2006.

3- Mehmet Kaplan, Modern Türk Edebiyatı Üzerine Araştırmalar-I, İstanbul, Dergâh Yayınları, 1976.

4- Mehmet Kaplan, Modern Türk Edebiyatı Üzerine Araştırmalar-I, İstanbul, Dergâh Yayınları, 1976.