Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. MEHMET ÜNLÜ
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Öğrencilerin Sosyal Bilgiler Öğretimi ile ilgili temel düzeyde bilgi, beceri ve uygulamaları edinmesi, ders konusu ile ilgili araştırma yapması, okuma, yazma, tartışma ve eleştirel düşünme becerilerinin gelişmesi beklenmektedir. Ayrıca ilköğretim düzeyindeki öğrencilerin (4. sınıf) gelişim özelliklerine, ilköğretim programının temel özelliklerine uyan, öğrencinin etkin olmasına dayalı çalışmalar hazırlanması beklenmektedir.
Dersin İçeriği Öğrencilerin Sosyal Bilgiler Öğretimi ile ilgili temel düzeyde bilgi, beceri ve uygulamaları edinmesi, ders konusu ile ilgili araştırma yapması, okuma, yazma, tartışma ve eleştirel düşünme becerilerinin gelişmesi beklenmektedir. Ayrıca ilköğretim düzeyindeki öğrencilerin (4. sınıf) gelişim özelliklerine, ilköğretim programının temel özelliklerine uyan, öğrencinin etkin olmasına dayalı çalışmalar hazırlanması beklenmektedir.

Haftalık Ders Konuları

1Sosyal Bilgiler Alanı Nedir ve Bu Alanın Özellikleri Nelerdir?, Sosyal Bilgiler Alanının Temel Amaçları, Sosyal Bilgiler Alanında Temel Beceriler
2Sosyal Bilgilerde Okuryazarlık, Sosyal Bilgilerin Çalışma Alanı ve Düzeni, Sosyal Bilgilerde Ele Alınan Temel Temalar
3Sosyal Bilgiler İçerisinde Ele Alınan Alanlar, Sosyal Bilgiler Alanının İlköğretimdeki Yeri, Sosyal Bilgiler Öğretimi Nedir ve Neden Gereklidir?
4MEB Sosyal Bilgiler Programı ve Dayandığı Temeller
5Kavram Öğretimi, Kavram Haritaları ve Kavram Haritalarının Kullanımı
6ARA SINAV
7Sözlü tarih yöntemi
8Grafiksel Gösterimler, Modül
9Öğretim ve Öğrenmeye İlişkin Yaklaşımlar Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımı Probleme Dayalı Öğrenme Yaklaşımı
10Alan Gezisi, Sanal Alan Gezisi
11Görüş Geliştirme, Münazara
12Öğretim ve Öğrenmeye İlişkin Yaklaşımlar Çoklu Zeka Kuramı
13Zaman ve Mekana İlişkin Becerilerin Öğretimi
14DEĞERLENDİRME SINAVI

Kaynaklar

· Parker, W. C. (2011). Social studies in elementary education (with MyEducationLab) (14th edition). Pearson Prentice Hall.



·
· Savage, T. V. and D.G. Armstrong. (2007). Effective teaching in elementary social studies (6th edition). Pearson Prentice Hall.



· Seefeldt, C. and A. Galper (2005). Active experiences for active children: social studies (2nd edition). Pearson Prentice Hall.



· Sunal, Cynthia S. and M. E. Haas (2010). Social studies for the elementary and middle grades: a constructivist approach (4th edition). Boston: Pearson/Allyn & Bacon.



· Welton, D. A. (2004). Children and their world strategies for teaching social studies (8th edition). Cengage Learning



Demirel, Ö. (2017). Eğitimde Program Geliştirme Kuramdan Uygulamaya (25. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.



· Demirel, Ö. (edt.) (2015). Eğitimde Yeni Yönelimler (6. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.



· Gözütok, D. (2017). Öğretim İlke ve Yöntemleri (4. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.



· Kabapınar, Y. (2016). Kuramdan Uygulamaya Sosyal Bilgiler Öğretimi. (5. Baskı) Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.



· Nas, R. (2006). Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi (Program, Yöntem ve Etkinlikler) (3. Baskı). Bursa: Ezgi Kitabevi.



· Öztürk, C. (edt.) (2015). Sosyal Bilgiler Öğretimi: Demokratik Vatandaşlık Eğitimi (4. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.



· Senemoğlu, N. (2018). Gelişim Öğrenme ve Öğretim: Kuramdan Uygulamaya (25. baskı). Ankara: AnıYayınevi.



· Sönmez, V. (2010). Sosyal Bilgiler Öğretimi ve Öğretmen Kılavuzu (Altıncı Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.



· Tay, B. ve A. Öcal (edt.) (2015). Özel Öğretim Yöntemleriyle Sosyal Bilgiler Öğretimi (4. baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.