Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Uzaktan Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. MEHMET CİHAD AYAR
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Eğitim programları ile ilgili temel kavramları kavramak, öğretim programı teorisi ve öğretim programına etki eden faktörleri fark etmek, ilkokul düzeyindeki çeşitli programların genel yapısı, öğeleri, amaçları, öğrenme alanlarını gözden geçirmek, öğretim programlarını farklı perspektiflerden değerlendirmek ve eğitim ve öğretimde öğretim programının yeri ve önemini anlamlandırmaktır.
Dersin İçeriği Eğitim programlarıyla ilgili temel kavramlar; ilkokul öğretim programlarının ögeleri, amaçları (hedefler, kazanımlar), alanları; ilkokul öğretim programlarının felsefi, tarihî, psikolojik ve sosyal temelleri konuları işlenecektir.

Haftalık Ders Konuları

1Eğitim programlarıyla ilgili temel kavramlar
2Eğitim programlarıyla ilgili temel kavramlar
3Eğitim programlarıyla ilgili temel kavramlar
4Eğitim programlarıyla ilgili temel kavramlar
5Eğitim programlarının felsefi temelleri
6Eğitim programlarının psikolojik temelleri
7Eğitim programlarının tarihî temelleri
8Eğitim programlarının toplumsal ve teknolojik temelleri
9Ara Sınav
10Eğitim programı ve hedefler
11Eğitim programı ve hedefler: bilişsel alan
12Eğitim programı ve hedefler: duyuşsal alan
13Eğitim programı ve hedefler: psikomotor alan
14Cumhuriyet Dönemi İlkokul Programları

Kaynaklar

1-Behçet Oral ve Taha Yazar (2017). Eğitimde program geliştirme ve değerlendirme

2-Özcan Demirel (2015). Eğitimde program geliştirme: Kuramdan uygulamaya. Pegem Akademi. Ankara.

3-Veysel Sönmez (2015, 18. baskı). Program geliştirmede öğretmen el kitabı. Anı yayıncılık. Ankara
4- Mehmet Gültekin (2020). Cumhuriyet dönemi ilkokul programları. Pegem. Ankara.
5- Kenneth T. Henson (2015, 5th Edition). Curriculum planning. Integrating multiculturalism, constructivism, and education reform. Long Grove, IL: Waveland Press.