Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Uzaktan Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi DİLEK ÖZALP
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu dersin amacı, sınıf öğretmenin adaylarına Türkiye’de eğitime etki eden coğrafi, sosyal ve ekonomik faktörlerden kaynaklı ortaya çıkan kırsal ve dağınık yerleşim birimlerindeki çocukların eğitim gereksinimlerini karşılama yollarını tanıtmak; özellikle birleştirilmiş sınıf uygulaması kapsamında öğretimin planlanması, uygulanması, sınıf yönetimi ve değerlendirme etkinliklerine dönük bilgiler kazandırmak ve bu kapsamda birleştirilmiş sınıflarda öğretim hizmeti veren öğretmenin görev ve sorumluluklarını ortaya koymaktır.
Dersin İçeriği Türkiye’de eğitime etki eden coğrafi, sosyal ve ekonomik faktörler, kırsal ve dağınık yerleşim birimlerinde çocukların eğitim gereksinimlerini karşılama yolları; taşımalı eğitim, taşımalı eğitimin avantajları ve dezavantajları; yatılı ilköğretim bölge okulları, yatılı ilköğretim okullarının avantajları ve dezavantajları; birleştirilmiş sınıflarda öğretim, birleştirilmiş sınıfları ortaya çıkaran nedenler, birleştirilmiş sınıflarda öğretimin temel dayanakları ve öğretim biçimini, birleştirilmiş sınıflarda öğretimin planlanması, sınıf yönetimi ve değerlendirme etkinlikleri ve birleştirilmiş sınıflarda öğretmenin görev ve sorumlulukları, dünyada birleştirilmiş sınıflarda öğretim uygulamaları.

Haftalık Ders Konuları

1Türkiye’de eğitime etki eden coğrafi, sosyal ve ekonomik faktörler-kırsal ve dağınık yerleşim birimlerinde çocukların eğitim gereksinimlerini karşılama yolları
2Taşımalı eğitim, taşımalı eğitimin avantajları ve dezavantajları
3Yatılı ilköğretim bölge okulları, yatılı ilköğretim okullarının avantajları ve dezavantajları
4Birleştirilmiş sınıflarda öğretim-Birleştirilmiş sınıfları ortaya çıkaran nedenler
5Dünyada birleştirilmiş sınıflarda öğretim uygulamaları
6Birleştirilmiş sınıflarda öğretimin temel dayanakları ve öğretim biçimi
7Sınıf yönetimi ve değerlendirme etkinlikleri-Birleştirilmiş Sınıfların Olumsuz Etkilerine Çözüm Önerileri
8Birleştirilmiş sınıflarda öğretimin planlanması
9Ara sınav
10Birleştirilmiş sınıflarda öğretim uygulamaları
11Birleştirilmiş sınıflarda öğretim uygulamaları
12Birleştirilmiş sınıflı okullarda kaynak temini
13Birleştirilmiş sınıflarda öğretmenin görev ve sorumlulukları
14Birleştirilmiş sınıflarda öğretmenin görev ve sorumlulukları

Kaynaklar

KİTAPLAR:

Zorunlu
• Kurt, M. (2020). İlkokulda Alternatif Eğitim Uygulamaları. Ankara: Pegem Akademi.

Not: Ders kitabı online olarak sipariş edilebilir, ilgili kitapevlerinden satın alınabilir.

MAKALELER:
Belirtilen haftalarda okunması gereken makaleler aşağıdaki linkten indirilebilecektir.

https://dergipark.org.tr/tr/search?section=journal

MEB İLKOKUL PROGRAMLARI:
İlkokul programlarına aşağıdaki linkten ulaşılabilir.

https://mufredat.meb.gov.tr/Programlar.aspx

DERS NOTLARI:
Her hafta derste kullanılan diğer kaynaklara İAU UBIS’te yer alan “Ders Notları” bölümünden ulaşabilirsiniz.