Dersin Amacı |
Öğrencilerin değerler eğitiminin tanımı, önemi ve amacını, değerler eğitiminde eğitimin kapsamını, okul öncesi dönemde değerler eğitiminin tanımı ve kapsamını, değerler eğitimindeki farklı yaklaşımları, toplumsal ve bireysel değerler eğitimini, okul öncesi dönemde değerler eğitiminin gelişimsel açıdan önemini, okul öncesi dönemde kazandırılacak temel değerleri, değerler eğitiminin uluslararası örneklerini, okul öncesi dönemde değerler eğitiminde öğretmen, okul ve alenin rolünü ve okul öncesi dönem değerler eğitimi uygulamalarını, kullanılan yöntem ve teknikleriöğrenmelerini sağlamak. |
Dersin İçeriği |
Değerler eğitiminin tanımı, önemi ve amacı, değerler eğitiminde eğitimin kapsamı, okul öncesi dönemde değerler eğitiminin tanımı ve kapsamı, değerler eğitiminde farklı yaklaşımlar (Değer Belirginleştirme Yaklaşımı, İnsani Değerler Analizi Yaklaşımı, Bilişsel Gelişimsel Yaklaşımı, Duyarlılık Ahlakı Yaklaşımı, Yapılandırmacı Ahlaki Eğitim Yaklaşımı, Bütünleştirici Etik Eğitim Yaklaşımı, Sosyal Alan Yaklaşımı), toplumsal ve bireysel değerler eğitimi, toplumsal değişimler ve değerlere etkisi, toplumsal bağlamda değerler eğitimine duyulan gereksinim, ahlaki değerlerin gelişimine farklı yaklaşımlar ( Piaget, Kohlberg, Gilligan, Noddings, Turiel, Eisenberg), eğitim programlarında karakter eğitimi stratejileri (tüm okulu kapsayan ve sınıflarda kullanılan stratejiler), okul öncesi dönemde değerler eğitiminin gelişimsel açıdan önemi, okul öncesi dönemde kazandırılacak temel değerler, kaynaştırma öğrencileri açısından okul öncesi eğitim programında yer alan değerlerin kapsamı ve kazandırılması, okul öncesi eğitim programının değerler açısından uluslararası örneklerle karşılaştırılması, program felsefesi ve değerler eğitimi arasındaki ilişki (Reggio Emilia, Felemenk Yaklaşımı, Waldorf Eğitimi, High / Scope Yaklaşımı), okul öncesi dönemde değerler eğitiminde öğretmen, okul ve alenin rolü, okul öncesi dönem değerler eğitimi uygulamaları, değerler eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikler |