1 | KAYNAŞTIRMA YOLUYLA EĞİTİM: a)kaynaştırma nedir b) kaynaştırmanın ilkeleri c)Dünya'da kaynaştırmanın tarihçesi ve yasal düzenlemeler d)Türkiye'de kaynaştırmanın tarihçesi ve yasal düzenlemeler |
2 | KAYNAŞTIRMA YOLUYLA EĞİTİM:e) Kaynaştırmada başarıyı etkileyen etmenler: yöneticiler,öğretmenler, öğrenciler, aileler, içerik, ortam, destek hizmetler f)Kaynaştırmanın olumlu sonuçları: öğrenciler için olumlu sonuçları, öğretmenler için olumlu sonuçları, anne-babalar için olumlu sonuçları |
3 | KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİLERİ: a)zihin engelli çocuklar b)otizmli çocuklar |
4 | KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİLERİ:c)görme engelli çocuklar d)işitme engelli çocuklar |
5 | KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİLERİ:e)öğrenme güçlüğü olan çocuklar f)iletişim bozukluğu olan çocuklar |
6 | KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİLERİ:g)duygusal-davranışsal sorunları olan çocuklar |
7 | KAYNAŞTIRMADA ÖĞRETİMİN DÜZENLENMESİ: A)Öğretim öncesi yapılacak düzenlemeler: içeriğin seçimi, içeriğin analizi, amaçları belirleme, yöntemi seçme, materyalleri düzenleme, ortamı düzenleme, uygulamaları kontrol edecek sistemleri kurma, kuralları belirleme ve rutinleri oluşturma, öğretim süresini belirleme |
8 | KAYNAŞTIRMADA ÖĞRETİMİN DÜZENLENMESİ:B) Öğretim sırasında yapılacak düzenlemeler: kısa dönemli amacın açıklanması, öğrenmeye hazırlama, önceki bilgileri hatırlatma ve sunulacak içerikle ilgili ilişki kurma, öğretim yapma, öğretim sırasında örnekleri çoğaltma genellemeye yer verme, yoklamalar, tekrarlar, hataların düzeltilmesi, pekiştirme |
9 | ara sınav - KAYNAŞTIRMADA ÖĞRETİMİN DÜZENLENMESİ: C) Öğretim sonu yapılacak düzenlemeler: değerlendirme, kalıcılık, genelleme |
10 | KAYNAŞTIRMADA ÖĞRETİMİN DÜZENLENMESİ: D) Öğretim amaçlarının gerçekleşmediği durumlarda yapılacak düzenlemeler: materyal ve/veya etkinliklerin uyarlanması, öğretim yönteminin değiştirilmesi, amaçların uyarlanması |
11 | KAYNAŞTIRMADA DAVRANIŞ PROBLEMLERİNİN ÜSTESİNDEN GELME: A)Bağımsızlığı artırma: azalan ipucuyla öğretimin kullanımı, etkinlik çizelgelerinin kullanımı B)Meşgul olmayı artırma: davranışa şekil verme, izler olmayan pekiştirmenin kullanımı |
12 | KAYNAŞTIRMADA DAVRANIŞ PROBLEMLERİNİN ÜSTESİNDEN GELME: C)Sınıf içi iletişimi artırma: iletişimi engelleyen öğretmen geri bildirimleri, ayırt edici uyaranların kullanımı, iletişimi hızlandıran öğretmen dönütleri |
13 | KAYNAŞTIRMADA DAVRANIŞ PROBLEMLERİNİN ÜSTESİNDEN GELME: D)Problem davranışları azaltmada pekiştireçlerin kullanımı: pekiştirecin geri çekilmesi (sönme), tepkinin bedeli, dönüştürülebilir sembol sistemleri, kontratlar |
14 | KAYNAŞTIRMADA DAVRANIŞ PROBLEMLERİNİN ÜSTESİNDEN GELME: E)Problem davranışları azaltmada ayrımlı pekiştirmenin kullanımı: diğer davranışların ayrımlı pekiştirilemsi, düşük oranlı davranışların ayrımlı pekiştirilmesi, uyuşmayan davranışların ayrımlı pekiştirilmesi |